Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

CSN släpar efter

Jo men för varje gång jag betalar så försvinner påminnelsen men sen får jag en ny direkt då jag släpar efter. När jag frågar så kan de inte säga tydligt om det är påminnelse 1 eller 2, vill ju inte ha en överraskning utan försöker nu planera min ekonomi.
Ja det är rätt att i och med att du betalat oavsett om det ät påminnelse 1 eller 2 så börjar det om igen eftersom du ligger efter Men om du vill veta om det är påminnelse 1 eller 2 så utgå från grundbeloppet som du ska betala utan påminnelse sen lägger du på påminnelseavgiften 450 kronor står det då 450+grundbeloppet på din faktura är det påminnelse 1 men står det 900 + grundbeloppet på din faktura ska du betala enligt påminnelse 2.

Senast ändrad:
Förra sommaren låg vi efter med 3 månaders betalningar! Det var hemskt eftersom förseningsavgiften är så hög!
Till slut ringde jag till dem och sa att vi har en väldigt ansträngd ekonomi men vi vill inget hellre än att betala ikapp. De erbjöd en avbetalningsplan på det vi halkade efter med så istället för förseningsavgift betalade vi av på de försenade inbetalningarna. Jag ville lägga det på 6 månader men de gick med bara på 3 månader! men det var så skönt att slippa förseningsavgiften på 500 kr varje månad och betala av på skulden istället. Han jag pratade med var trevlig och sa att det bästa är att ringa i tid och be om en uppgörelse.

Har pratat med de så många gånger men ska aldrig sluta kämpa. Har bara inga mer krafter...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp