Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

CSN skuld gick direkt till kronofogden

Hade en skuld till CSN på knappt tusen kr,blev sen o betala o vips hade jag skuld att betala till kronofogden som ja fick info om nu i Kivra appen...varför får man inte nå delgivnings kvitto,går de direkt te kronofogden alltså:/ så nu fick man alltså en till prick....suck mitt kredit betyg som blivit så mkt bättre o nu fick man en anmärkning
Tyvärr så är det så med CSN när det gått tre månader.

Är det din första skuld hos kfm så tas anmärkningen bort om du betalar in den direkt.

Sen är det ju så att varje månadsbetalning är en skuld i sig, så är man sen en månad måste man betala två månadsbelopp nästa månad, plus 450 eller vad det är i påminnelseavgift.
Så fortsätter det oavsett hur många månadsbelopp som går till KFM.

Håller med dig. Men från den månaden du har missat betalningen så har du 3 månader att reglera skulden innan den skickas till KF
Ja precis jag har varit sen men aldrig mer än 2 månader just av den anledningen. Dessutom har jag alltid ringt till dom då och dubbelkollat läget .

Om han har CSN hos Kf kan de gå in och ta tex Revolutpengar? Skatteskulder vet jag att de kan men osäker på CSN?

Hade en skuld till CSN på knappt tusen kr,blev sen o betala o vips hade jag skuld att betala till kronofogden som ja fick info om nu i Kivra appen...varför får man inte nå delgivnings kvitto,går de direkt te kronofogden alltså:/ så nu fick man alltså en till prick....suck mitt kredit betyg som blivit så mkt bättre o nu fick man en anmärkning
Åh nej du som har kämpat så!!!

Har varit sen med CSN konstant ett helt år, ringer man så får man hjälp, som bekant är deras påminnelseavgift väldigt hög, har betalat den i flera månader men när jag ringde la de upp en avbetalningsplan och jag slapp påminnelseavgiften.

Om han har CSN hos Kf kan de gå in och ta tex Revolutpengar? Skatteskulder vet jag att de kan men osäker på CSN?

KFM kan inte "gå in" på utländska konton. De kan be landet där banken är belägen i att göra det, dock. Det är en process som är ganska omständlig och kräver fullmakter etc, därför görs det egentligen bara när stora skulder till staten kan drivas in.
Det innefattar även skulder till CSN, ja.

Det blir utslag och därmed får man också betalningsanmärkning. Skulden borde omfattas av sekretess om villkoren är uppfyllda och då tas betalningsanmärkningen tillbaka. Givetvis kan den som vill ringa till KFM och få reda på uppgifterna ändå, men det ska inte synas hos upplysningsföretagen i varje fall.

Det blir inga utslag på a-mål

Hej var i samma sitta för ca tre månader sedan. Ingen prick. Mitt senario såg ut som följande:
Betalkrav om 22000 hamnade hos kronofogden. Ringde CSN. De kunde dra tillbaka 1/2 kravet till k och lägga upp betalplan på 11000, förutsatt att jag betalade in 11000.... först!
Slutsats : ring och prata med CSN de har en egen avdelning för detta. Så loppet är inte kört bara för att det är kört så att säga....
Ps du har tiden för dig:

Denna text ( bild)är daterad 19/3 2017

Bilagor

• D41746C3-DB98-4A37-B3E7-1E01D9E8D839.jpeg
    D41746C3-DB98-4A37-B3E7-1E01D9E8D839.jpeg
    875.2 KB · Visningar: 25
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp