Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

CSN skickade till KFM, betyder det att jag fått en betalningsanmärkning nu?

Fick brev från Kivra nu att CSN skickade till KFM, betyder det att jag fått en betalningsanmärkning nu?

Det är ingen delgivning eller något. Och det står att jag har till den 25e att betala, betyder det att jag fått en betalningsanmärkning nu?
Eller slipper jag dem om jag betalar direkt

Slipper vilka?

Det är inget som ska delges på statliga skulder. Betalas den kan du få sekretess under vissa förutsättningar, kan inte det exakt.

vad betyder det exakt? om jag betalar den direkt idag på swish så händer ingenting?
Här har du bra info. Det kan inte bli tydligare:
Anmärkningar som gäller t.ex. restförda skatter och allmänna avgifter tas bort ur kreditupplysningsregistret om Kronofogden beslutar om sekretess.

Skulden sekretessbeläggs om gäldenären betalar sin skuld, alternativt att målet har återkallats av fordringsägaren. Gäldenären får dessutom, under den senaste 24-månadersperioden, inte ha andra skulder hos Kronofogden.

Sekretess kan dock hävas om gäldenären inom två år får en ny skuld hos Kronofogden. Det går inte att ansöka om sekretess hos Kronofogden utan skulden blir automatiskt sekretessmarkerad om förutsättningarna är uppfyllda.

Här har du bra info. Det kan inte bli tydligare:
Anmärkningar som gäller t.ex. restförda skatter och allmänna avgifter tas bort ur kreditupplysningsregistret om Kronofogden beslutar om sekretess.

Skulden sekretessbeläggs om gäldenären betalar sin skuld, alternativt att målet har återkallats av fordringsägaren. Gäldenären får dessutom, under den senaste 24-månadersperioden, inte ha andra skulder hos Kronofogden.

Sekretess kan dock hävas om gäldenären inom två år får en ny skuld hos Kronofogden. Det går inte att ansöka om sekretess hos Kronofogden utan skulden blir automatiskt sekretessmarkerad om förutsättningarna är uppfyllda.

Är det där nya eller gamla sekretessbestämmelserna? Kändes som det gamla

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp