Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

CSN helt omöjliga?

Jag ansökte om nedsatt belopp att betala hos CSN resten av året då jag har löneutmätning, men det var tydligen inte skäl nog...
Nån som lyckats få lägre belopp under löneutmätning?

Man får skippa att betala csn och låta det gå till löneutmätning. Synd bara att dom tar sådana drakoniska avgifter

csn är en speciell skuld om man släpper till kfm. Hela skulden går ej till kfm, bara den del du inte betalat.
Och under löneutmätning betalas CSNskulden först..

Så att släppa CSN är inte något jag rekommenderar . Den ingår heller ej i skuldsanering om man skulle ansöka om det.

Och precis som tidigare nämt, utlösa avgifter! Tror påminnelse är 400kr för missad betalning :eek:

Hmm min CSN skuld betalas inte först nu när jag har löneutmätning, stämmer verkligen detta?

csn är en speciell skuld om man släpper till kfm. Hela skulden går ej till kfm, bara den del du inte betalat.
Och under löneutmätning betalas CSNskulden först..

Så att släppa CSN är inte något jag rekommenderar . Den ingår heller ej i skuldsanering om man skulle ansöka om det.

Och precis som tidigare nämt, utlösa avgifter! Tror påminnelse är 400kr för missad betalning :eek:

Fel, CSNskulden betalas inte först vid löneutmätning, den har samma prioritet som banklån och telefonräkningar och allt vad det nu är.

Det stämmer dock att det endast är den delbetalning man missat som restförs.
Har man både gamla och nya lån (bryttidpunkten är 2001 tror jag) så kommer det 2 ärenden varje gång det restförs, med dubbla avgifter osv.

Fel, CSNskulden betalas inte först vid löneutmätning, den har samma prioritet som banklån och telefonräkningar och allt vad det nu är.

Har man både gamla och nya lån (bryttidpunkten är 2001 tror jag) så kommer det 2 ärenden varje gång det restförs, med dubbla avgifter osv.
Ja jag kollade nu och dom har fått en liten del av kakan, precis som dom andra.

Jaha! Tack för att du rättade mig.

Jaha! Tack för att du rättade mig.

De allra flesta vanliga skulder till staten (hos kfm kallas det a-mål) får dock pengar först när det kommer pengar från löneutmätning. Just CSN och TV-avgifter är undantag om man ser till de vanligaste typerna av a-mål

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp