Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Csn återkrav

Hej

jag undrar om någon vet hur enkelt det är att få en avbetalningsplan med csn vid återkrav? Jag kan omöjligt betala hela beloppet på en gång nu. Någon med erfarenhet?

Jag har för mig att CSN är snabba med att skicka skulden till Kfm efter tre månaders utebliven betalning.

Ja det vet jag, men jag undrar om någon vet om man kan göra upp en betalningsplan direkt med csn.

Ja det vet jag, men jag undrar om någon vet om man kan göra upp en betalningsplan direkt med csn.
Jag fick ingen avbetalningsplan när jag fick löneutmätning. Så tror inte det är så lätt med CSN tyvärr

Gäller det återkrav, alltså felaktigt utbetalt lån/bidrag kan man få en plan, men dom kan vara ganska hög. Räkna med att dom vill ha betalt på 12 månader.

Är det vanlig återbetalning av studielån, årsbelopper så får du ingen plan

Jag fick ett återkrav förra året och bad om betalplan. Kunde utan problem lägga upp på ett år, beloppet var ca 10 000.

Jag fick i dagarna igenom en betalningsplan med CSN. Dom ville ha en engångsbetalning på 10000. Sen betalar jag 1200 i månaden i tre år, kvinnan jag pratade med var väldigt bestämd men rättvis frågade mycket om utgifter barn osv

Jag fick i dagarna igenom en betalningsplan med CSN. Dom ville ha en engångsbetalning på 10000. Sen betalar jag 1200 i månaden i tre år, kvinnan jag pratade med var väldigt bestämd men rättvis frågade mycket om utgifter barn osv
De har kanske fått tänka om nu i covidtider.

Jag fick erbjudande om avbetalningsplan innan Corona dock var det ett långt samtal och hon ville ha mkt uppgifter.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp