Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Credway, varje uttag en kreditupplysning?

Ja men varför skulle kreditgivare som tar creditsafe få ok att göra upplysning varje gång man vill använda en på förhand bestämd och beviljad kredit? Det är inte en nyansökan man gör. Vad händer om credway byter till uc? Med ditt resonemang kan egentligen vilken kreditgivare som helst ta en ny upplysning varje gång man tar ut. Bisnode förstör oerhört mkt. I så fall borde det stå bland villkoren att en ny upplysning tas varje gång man använder krediten.

Ja men varför skulle kreditgivare som tar creditsafe få ok att göra upplysning varje gång man vill använda en på förhand bestämd och beviljad kredit? Det är inte en nyansökan man gör. Vad händer om credway byter till uc? Med ditt resonemang kan egentligen vilken kreditgivare som helst ta en ny upplysning varje gång man tar ut. Bisnode förstör oerhört mkt. I så fall borde det stå bland villkoren att en ny upplysning tas varje gång man använder krediten.

Håller med!
Jag känner inte att jag vill använda det crediten mer alls nu.
Eftersom jag vill söka samlingslån nästa år. Tänk om dom byter tills dess? Eller att banken jag söker hos har creditsafe.
Undrar om det är värt att chansa liksom då jag vill ha 0 förfrågningar.

Ingen av de större och vanliga bankerna använder sig utav Creditsafe...Dessutom påverkas inte kreditbetyget hos Credisafe oavsett hur många förfrågningar som görs...Däremot syns krediten hos Credway i UC:s kreditregister vilket är en bra anledning att sluta använda Credway.

Håller med!
Jag känner inte att jag vill använda det crediten mer alls nu.
Eftersom jag vill söka samlingslån nästa år. Tänk om dom byter tills dess? Eller att banken jag söker hos har creditsafe.
Undrar om det är värt att chansa liksom då jag vill ha 0 förfrågningar.

Tack för info!
Himla bra forum detta , det hjälper mig mycket!

Betyder det att om det gör en upplysning av en bank som använder UC, så kommer denna kredit synas i utdraget?
Och det betyder ju att antal krediter syns på UC utdraget även dom som inte använder UC?

Tack för info!
Himla bra forum detta , det hjälper mig mycket!

Betyder det att om det gör en upplysning av en bank som använder UC, så kommer denna kredit synas i utdraget?
Och det betyder ju att antal krediter syns på UC utdraget även dom som inte använder UC?
Din Credway kredit syns på din uc, alltså den är listad där precis som andra lån som du har på din uc.

De krediter som (än så länge) inte syns på ens uc är sådana som är tagna hos aktörer som varken tar uc som upplysning eller rapporterar till uc, t ex Flexlimit, Everyday+, massa olika snabblån.

Men fler aktörer börjar rapportera till uc så info som ges här kan bli gammal så det gäller att läsa villkoren vad som gäller innan man lånar om det är viktigt att lånet/krediten inte syns på Uc.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp