Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Credway - kan komma att synas hos UC?

De har ju alldeles säkert fått ett väldigt inflöde av kapital den senaste månaden. Jag hade redan betalat min skuld någon månad innan detta hände, men jag antar att många har löst sina skulder nu bara för att få bort dem från UC. Det kanske finns någon företagsekonomisk bevekelsegrund bakom detta. Visst lever de på att låna ut pengar som till största delen skapas i samma stund som låneavtalet skrivs på, men i någon mån så är det väl positivt om man får in dessa pengar någon gång också.

Tycker inte de borde kunna tjäna något på det. Det bästa för dem måste ju vara att folk inte amorterar en krona utan bara betalar 29 procents ränta månad in och månad ut. Men jag kanske också missar något här?

Jag betalade in och avslutade mitt Easycredit också bara för säkerhets skull. Typiskt att de gjorde såhär precis innan UC inkomsterna ska uppdateras. Alltid är det något jävelskap som ska strula.

Tycker inte de borde kunna tjäna något på det. Det bästa för dem måste ju vara att folk inte amorterar en krona utan bara betalar 29 procents ränta månad in och månad ut. Men jag kanske också missar något här?
Det tjänar dom på du betalar för något och skulden minskar inte.
Som att kasta pengar i sjön

I morse när jag loggade in var Northmill/Credway bort från min UC. Detta trots att jag har utnyttjad kredit. Fler som upptäckt detta?

Inte kan det vara så att de gjort en pudel och slutat rapportera till UC...?

Vad i hela helvete är det som försiggår här.

Jag hade 23% UC innan Credway, då fick jag 31%. Nu när Credway är borttaget så står det att jag har 7,8% risk på Kreddy????

Vad i hela helvete är det som försiggår här.

Jag hade 23% UC innan Credway, då fick jag 31%. Nu när Credway är borttaget så står det att jag har 7,8% risk på Kreddy????
Det är något fel tror jag loggade in på kreddy där hade jag hälften så böttre kreditbetyg trots det står uppdateras imorgon och där var northmill borta , loggade in på min uc där var de med borta ... MEN jag loggade ut och in igen och då dök northmill upp igen och med mitt sämre kreditbetyg igen, ta inte ut npgon lycka innan uppdateringen med med kreditsaldo från den 31 maj , nu är det 30 april

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp