Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Credway - kan komma att synas hos UC?

...att anledningen till att Credway rapporter till UC stavar Rebilla råder det nog ingen tvekan om.

...att anledningen till att Credway rapporter till UC stavar Rebilla råder det nog ingen tvekan om.
Och att de i och med detta är skyldiga att rapportera in. Synd man inte visste om förändringen i tid. Nu kommer detta synas i 12 månader efter slutbetalning tyvärr.

C har nog
Och att de i och med detta är skyldiga att rapportera in. Synd man inte visste om förändringen i tid. Nu kommer detta synas i 12 månader efter slutbetalning tyvärr.
Kan du förklara hur det kommer synas i 12 månader?

C har nog

Kan du förklara hur det kommer synas i 12 månader?

Enligt information på UC:s hemsida:

”När en kredit avslutats upphör kreditgivaren att lämna uppgift om krediten till oss, krediten finns dock med som historisk information under ett år. En kredit som står som avslutad 2018-01-31 kommer således att stå kvar fram till 2019-01-31.”

Terry varför syns inte mitt Rebilla lån? Är inte det märkligt?

Jag tycker inte det, dom verkar ha stora problem med hur dom ska lägga upp sina lån vad som ska synas och inte. Lär dock bli synligt inom någon enstaka månad

Enligt information på UC:s hemsida:

”När en kredit avslutats upphör kreditgivaren att lämna uppgift om krediten till oss, krediten finns dock med som historisk information under ett år. En kredit som står som avslutad 2018-01-31 kommer således att stå kvar fram till 2019-01-31.”

Det är bara du som ser krediten om säg 1 månad. Inte övriga banker (om du avslutat den)

Det är bara du som ser krediten om säg 1 månad. Inte övriga banker (om du avslutat den)
Jo dom ser att det varit en kredit men inte vilken aktör och belopp t.ex jag har hade bara en kredit (Swedbank) som tidigare synes på UC, nu i maj när Credway rapporterades in blev det ju två men jag avslutade den direkt så det kommer ju bli en kredit igen på min UC vid nästa uppdatering men det kommer ju fortfarande synas att jag hade två krediter i maj tyvärr och kommer göra i elva månader till efter de.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp