- Meddelanden
- 22 634
- Mottagna reaktioner
- 16 060
- Poäng
- 10 747
Gammal tråd I know. Men har någon fått sin uppsagda kredit "uppköpt" eller alltså helt övertagen av Gothia? Så som har tagit över ens Credigo och Easycredit?
Min Credigo och Easycredit köpte Sileo upp, detta var 1-1,5 år sedan..Gammal tråd I know. Men har någon fått sin uppsagda kredit "uppköpt" eller alltså helt övertagen av Gothia? Så som har tagit över ens Credigo och Easycredit?
Håller inte med dig alls, gothia har varit väldigt tillmötesgående.. bad även om fryst ränta nu per Mail och fick svar inom ett dygn att räntan var fryst.Undvik att hamna hos Gothia,ett gäng pengakåta skurkar med 0 koll och vars kundtjänst är totalt osynkade. De ljuger dig rakt upp i ansiktet och försöker skrämma upp dig. Gothia har uselt rykte, aldrig hört ett gott ord om dem och för er som tänker ta ett lån hos antingen Credwa, Easycredit, Credigo eller Smspengar (som alla använder sig av Gothia) skippa att ta lån hos dem. Tyvärr drabbas företagen, gäller att ligga steget före. Jag har en avbetalningsplan hos Gothia som trots det stora beloppet bara var en plan på 3 månader, vem lägger ens upp en tillfällig avbetalningsplan på 3 månader? Sedan höjdes den med en 500:a lapp och nu betalar jag 3500 i månaden i 6 månader. För det första är det uselt att alltid ha tillfälliga avbetalningsplaner vilket både förvirrar kundtjänst och kund, kundtjänsten har dålig koll på vad den innan har sagt eller vad som gäller i just ditt fall ena sekunden säger de en sak andra sekunden nästa, det är något som är genomgående för alla jag pratar med i Gothias kundtjänst. De svarar sällan på mail, har du en hög totalskuld bör du sikta på att slänga in högre belopp då mycket går till ränta. En från kundtjänsten sa till mig att det kan skickas vidare till KFM i det fall Gothia anser att de snabbare och smidiare får betalat via dem, detta säger han alltså till mig som var ny kund och dessutom var han inte blyg att skylta med att de bara tänker på pengar istället för kunden. Inkassobolagen ska ju genom en avbetalninsplan göra det så smidigt och enkelt för både sig själva och kunden så att man just slipper skicka vidare till KFM. Undvik att ta lån hos de företagen jag nämnde i det fall du vet med dig att du riskerar att hamna hos inkasso för hos Gothia vill du då absolut inte hamna och om du mot all förmodan hamnar hos Gothia så betala av din skuld snabbt!
Hålla med och hålla med, jag vet ju att de sagt olika saker till mig, varit oärliga, hotat med Kronofogden fast jag skött mina betalningar. Du är en av kanske tusen som beskriver Gothia inkasso som tillmötesgående. Sök på Gothia Inkasso och sedan omdöme så fan ska du få se, jag vet inte hur många inlägg och omdömen jag läste att de var alldeles hemska...precis så som de varit mot mig. Var kanske 1 % som tyckte de var okej ens. Om man hotar med Kronofogden utan att man ens missat en betalning, säger olika i telefon, ljuger om belopp, samt lägger upp tillfälliga avbetalningsplaner och öppet skyltar med att om de anser att de får bättre och snabbare betalt med att skicka ärendet vidare till Kronofogden så gör dom det, hur får man ens det till att detta blufföretag är tillmötesgående då? Kanske är du ett troll som arbetar för dem och försöker få upp deras annars så urusla rykte? Lägg ner nu...Håller inte med dig alls, gothia har varit väldigt tillmötesgående.. bad även om fryst ränta nu per Mail och fick svar inom ett dygn att räntan var fryst.
Är du på riktigt frisk eller? Lägg ner själv! Knappast ett jävla troll!Hålla med och hålla med, jag vet ju att de sagt olika saker till mig, varit oärliga, hotat med Kronofogden fast jag skött mina betalningar. Du är en av kanske tusen som beskriver Gothia inkasso som tillmötesgående. Sök på Gothia Inkasso och sedan omdöme så fan ska du få se, jag vet inte hur många inlägg och omdömen jag läste att de var alldeles hemska...precis så som de varit mot mig. Var kanske 1 % som tyckte de var okej ens. Om man hotar med Kronofogden utan att man ens missat en betalning, säger olika i telefon, ljuger om belopp, samt lägger upp tillfälliga avbetalningsplaner och öppet skyltar med att om de anser att de får bättre och snabbare betalt med att skicka ärendet vidare till Kronofogden så gör dom det, hur får man ens det till att detta blufföretag är tillmötesgående då? Kanske är du ett troll som arbetar för dem och försöker få upp deras annars så urusla rykte? Lägg ner nu...
Nej jag tänker inte lägga ner någonstans när det jag säger stämmer. Det är ju endast du av alla som ens gett Gothia omdöme som säger så, och du lät så övertygande därför blir man ju förvånad. Som jag sa till dig: gå in och läs själv vilka betyg de hycklarna får istället.Är du på riktigt frisk eller? Lägg ner själv! Knappast ett jävla troll!
Håller inte med dig alls, gothia har varit väldigt tillmötesgående.. bad även om fryst ränta nu per Mail och fick svar inom ett dygn att räntan var fryst.
Wow har du ens läst mina tidigare inlägg här? Har du ens läst någons inlägg? Har haft en avb plan till gothia LÄÄÄNGE och mailade och frågade häromdagen om jag fick fryst ränta, då jag betalar massa per månad och betalar in i tid varje månad så var det inga problem. Förstår att du blir nekad med tanke på din taskiga attityd. För din information så sitter 99% i detta forum i samma sits!Nej jag tänker inte lägga ner någonstans när det jag säger stämmer. Det är ju endast du av alla som ens gett Gothia omdöme som säger så, och du lät så övertygande därför blir man ju förvånad. Som jag sa till dig: gå in och läs själv vilka betyg de hycklarna får istället.
Sen kan man ju undra hur du kan få fryst ränta och svar inom ett dygn, när jag skrivit tre gånger till dem och aldrig fått svar, dessutom hotar de med Kronofogden hej vilt, la upp en avbetalningsplan som var tillfällig på 3 månader...liksom vem gör det ens? Nu har jag ytterligare en tillfällig avbetalningsplan fast på 6 månader. Då ska det också tilläggas att jag har en hel del erfarenhet av olika inkassobolag (absolut inget att skryta med, menar mer att jag vet vad jag pratar om) och aldrig varit med om något liknande. De vet inte ens varför jag har en tillfällig avbetalningsplan, och de har sagt fel belopp flera gånger gällande amorteringar, totalskuld samt ränta och så vidare. Så, ja jag är absolut frisk som hävdar att dessa hycklare är vidriga osv.