Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Credway inkasso

Credway köptes av gothia hos mig iallafall fick betalningsplan igår 24000kr blir det de sa max 6månader 4200 i månaden hade lån på 20000. Vet någon om man kan förhala bra med dessa eller skickar de direkt till kfm? Till mig sa de om du inte betalar så kan du låta den ligga och se om den hamnar på utmätning eller inte. Men det kommer den väl självklart göra

Credway köptes av gothia hos mig iallafall fick betalningsplan igår 24000kr blir det de sa max 6månader 4200 i månaden hade lån på 20000. Vet någon om man kan förhala bra med dessa eller skickar de direkt till kfm? Till mig sa de om du inte betalar så kan du låta den ligga och se om den hamnar på utmätning eller inte. Men det kommer den väl självklart göra
Jag har avbetalningsplan med Gothia på 1700 kr/mån. Har någon gång lyckats med att få uppskov 1-2 veckor. De skickar alltid en betalningspåminnelse efter en vecka. Vet ej vad som händer om man inte betalar då, har alltid betalat påminnelsen!
Tycker att Gothia har blivit mycket hårdare senaste 1-2 åren.

Jag har avbetalningsplan med Gothia på 1700 kr/mån. Har någon gång lyckats med att få uppskov 1-2 veckor. De skickar alltid en betalningspåminnelse efter en vecka. Vet ej vad som händer om man inte betalar då, har alltid betalat påminnelsen!
Tycker att Gothia har blivit mycket hårdare senaste 1-2 åren.
Hur lyckades du med o få mindre o betala per månad? Hos mig sa dom tvärnej 6månader eller inget

Min skuld var på ca 29 000 kr från början, jag fick avbetalningsplan förra våren, de sa aldrig att jag måste betala på 6 månader. De kanske har ändrat sina regler nu???

De erbjöd mig även fryst ränta när ett år hade gått mot att jag betalar 1700 kr istället för 1500 kr.

Ja vet inte hur de tänker jag har redan betalningsplaner på runt 6000 i månaden hos dom. Ja frågade om det gick o betala 1500 nu och höja om 4månader men blankt nej. Dåligt av dom

Ja vet inte hur de tänker jag har redan betalningsplaner på runt 6000 i månaden hos dom. Ja frågade om det gick o betala 1500 nu och höja om 4månader men blankt nej. Dåligt av dom

De är inte så villiga att hjälpa till om de ser att man redan har avbetalningsplan hos dem, de gillar inte när det tillkommer fler skulder!
Men jag tror att om du kan betala några månader sen kanske de går med på att sänka beloppet!
De var lite sura på mig när det tillkom fler skulder men jag sa att det inte kommer att bli några nya så då mjuknade de lite.

De har gått på att sänka mitt belopp under tillfälliga perioder (1-3 månader) när jag bett och bönat jätte mycket, när det varit jätte kärvt för mig att få ihop det! Men generellt har de blivit mkt hårdare, tyvärr.

Hejsan!

Gothia köpte min Credwayskuld också. Totalt har jag 67000 kr, varav Credway är en av skulderna , hos Gothia. Ringde dem i förra veckan och fick först en riktig utskällning av en tant. Hon frågade mig hur jag kunde vara så dum att ta nya lån för att betala andra lån och sa att det här är ett beteende som jag GENAST måste sluta med. Som om man inte visste... Jag blev helt förstörd och tjöt som en gris. Men sedan ändrade hon helt tonläge och blev hur bra som helst. Vi hade ett långt samtal där hon faktiskt gav mig en hel del bra tips. Det slutade iaf med att Gothia slog ihop alla mina skulder till en avbetalningsplan, där jag de första 6 månaderna ska betala 1500 kr. Skulden lär väl inte sjunka något men det ger iaf mig lite andningshål tills jag kommit upp på banan igen. Ska tillägga att de totalvägrat när jag mejlat till dom, vilket jag har gjort typ 50 gånger. Så ring igen och böna och be om att de ska hjälpa dig med en avbetalningsplan som är hållbar, det kan löna sig.

Ja får hoppas på det. Dålig stil att skälla ute en. Dom vet ingenting om en människa eller deras liv och vad som lett till detta. Dom är inte värda att ens gråta för.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp