Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Credway/easycredit

tja!
Någon som har testat att låna från easykredit om man har maxat lån hos credway?
Northmill som äger båda om jag läst rätt?

Jag har testat och det gick, men det var ett halvår sen ungefär. Vet inte om det går längre dock.

Försöker öka kredit. Får avslag och besked varför ska komma på sms, men inget sms kommer?

Försökte låna hos EasyCredit och Credigo efter att jag betalat tillbaka, men blev nekad (troligtvis pga dom nya lagändringarna).

Försöker öka kredit. Får avslag och besked varför ska komma på sms, men inget sms kommer?
Gör inte det för mig heller .
Det går inte att öka förrän de ser att man har betalningsvilja dvs att det ska betalas in ett par ggr innan man kan öka

Var inga problem för mig att ha båda maxade. Betalade av dom varje månad dock o sen låna dom direkt. Höll ett par månader iaf..

Fick du maxlån på en gång
Mig svarar de att efter ett par ggr får jag öka

Någon som har koll på hur länge en spärr sitter kvar hos Easycredit/Credigo?

Sambon blev spärrad 2014 för att ha angivit samma kontonummer som jag (vi har delat), och supporten lät 2016 meddela att de inte tänker lyfta spärren "i dagsläget". Än i dag blir det automatiskt avslag när någon av oss söker. Vågar man hoppas på 5 år eller är det för gott som gäller?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp