Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Credway blivit spärrad

Hm ja kanske om du har väldigt hög inkomst?
Jag har 10k där nu som är outnyttjat, provade att höja till 25k men fick avslag. Inga anmärkningar, kreditvärdighet ”Hög” på Creditsafe. Får ut ca 33.000 efter skatt varje månad och låga omkostnader... fattar inte riktigt.

Nej men däremot är det samma koncern/bolag. Så Credway ser om du har lån på Credigo/Easycredit.

Nej men däremot är det samma koncern/bolag. Så Credway ser om du har lån på Credigo/Easycredit.
Jaa det har jag förstått men har ju som sagt inte det :( Hade räknat med att jag skulle kunna höja för att ha någorlunda förutsättningar inför samlingslån i slutet på mars men det gick ju inte :(

Varför inte bara ta en annan aktör som inte tar UC? Betalkoll?

Hm ja kanske om du har väldigt hög inkomst?
Jag har 10k där nu som är outnyttjat, provade att höja till 25k men fick avslag. Inga anmärkningar, kreditvärdighet ”Hög” på Creditsafe. Får ut ca 33.000 efter skatt varje månad och låga omkostnader... fattar inte riktigt.
Provat att höja 15.000 eller till 20.000?
Alternativt kanske dem vill se att när du använder det och har en återbetalningsförmåga, att du kan betala tillbaka.
Jag fick tex 20.000 från början. Använde det och sen sökte jag. Men blev bara beviljad 5000 extra i taget. Tillslut fick jag 30.000 beviljat.
Hur länge sen sökte du 10.000 av Credway?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp