Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Creditstar, någon som nyss sökt?

Någon som nyss sökt hos Creditstar? Jag sökte i förrgår morse, inte hört ett ljud! Står fortfarande på mina sidor att de mottagit min ansökan 4/8. Mailade dem i igår morses, men det har de inte heller svarat på.

Nån som nyss sökt och även de inte fått svar på länge?

Jag sökte hos creditstar för några månader sedan, eller kanske ett år sedan nu.

Men dom är aktiva fortfarande!

Ja, jo, fick nyss svar, avslag...som vanligt, haft lån hos dem EN gång, alla andra gånger efter de har de gett mig avslag -_-
Samma här! Sen de gjorde om sin hemsida så har jag fått avslag med motiveringen att kontot jag anger går inte att identifiera då det inte är bara jag som står för kontot. Dessutom tog de två Bisnode för samma ansökan och vägrade återkalla den ena ff så jag fick anmäla de till Bisnode och de tog kontakt med Creditstar och sen togs en ff bort.
Creditstar är bland det konstigaste lånebolaget jag stött på.

Det kan ta lite tid innan de svarar, oftast svarar de inom ett dygn men det kan ta upp till två dygn skulle jag säga.
Haft kredit hos dem en gång, skötte inte mina återbetalningar och aldrig kunnat låna om sedan dess.
Enligt kundtjänst så ser Creditstar endast till återbetalningshistoriken och ingenting annat. Dvs inte till helheten, om den ekonomiska situationen förändrats eller score hos bisnode.
Sen hur hårda dom är med betalningshistoriken vet jag inte, men det räcker nog med att ha varit sen minst två gånger för att det ska vara kört.

Då vet jag inte. Har du betydligt sämre förutsättningar kanske?
Creditstar säger att de endast ser till betalningshistoriken och inte till om förutsättningarna förändras, antar dock att det bara gäller åt ena hållet, dvs att om dina förutsättningar blir bättre gynnar det inte dig i slutänden men om de blir sämre så är det direkt till din nackdel. Allt för att slippa betala ut. Riktiga skitstövlar!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp