Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Credifi och Lumyfi, vad har de för inkasso?

Är 1 dag sen med betalning till Lumify. Fick att jag skall betala dubbla beloppet då fakturan för nästa månad också var med helt plötsligt. Skall betala när jag får lön o bli av med skitet. Men 5 dagar hinner det nog inte skickas till KF. Men är orolig att beloppet blir högre.

Är 1 dag sen med betalning till Lumify. Fick att jag skall betala dubbla beloppet då fakturan för nästa månad också var med helt plötsligt. Skall betala när jag får lön o bli av med skitet. Men 5 dagar hinner det nog inte skickas till KF. Men är orolig att beloppet blir högre.
Jag pratade med deras kundtjänst förra veckan och då sa dom att ingenting händer mig iallafall och att jag har en vecka på mig att betala fakturan, min faktura ska betalas idag men jag kan betala på torsdag vid lön

Jag pratade med deras kundtjänst förra veckan och då sa dom att ingenting händer mig iallafall och att jag har en vecka på mig att betala fakturan, min faktura ska betalas idag men jag kan betala på torsdag vid lön
Ok vad konstigt. För när jag loggade in så var lägsta belopp 4300 kr. Och då var båda fakturorna för Januari och Februari ihopslagna. Skulle betala på Torsdag när det är lön. Får kanske höra av mig till dem o kolla. Sen vet jag o lärt mig läxan att aldrig låna av detta företag igen. Tänkte att det här året skall jag ta tag i mina skulder o börja på nytt o kämpa för det. Men verkar löjligt att få betala 2 fakturor om man är 1 dag sen med betalningen.

Senast ändrad:
Ok vad konstigt. För när jag loggade in så var lägsta belopp 4300 kr. Och då var båda fakturorna för Januari och Februari ihopslagna. Skulle betala på Torsdag när det är lön. Får kanske höra av mig till dem o kolla. Sen vet jag o lärt mig läxan att aldrig låna av detta företag igen. Tänkte att det här året skall jag ta tag i mina skulder o börja på nytt o kämpa för det. Men verkar löjligt att få betala 2 fakturor om man är 1 dag sen med betalningen.
Det bara står så, hänt mig flertals gånger, gå bara in på betalplan och betala ursprungliga beloppet samt kolla hur mycket förseningsavgifterna blivit och lägg till det bara, sen kommer beloppet att justeras typ 1-2 dag efter att du betalat in

Har du fått Mail om att det förbereds för kronofogden och att det kommer att skickas till dom för betalningsföreläggande inom de kommande dagarna?
Jag fick ett sånt mail från Lumify igår
Javisst. Fick det för 2 veckor sedan. 103 dagar sen står det nu.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp