Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Credifi och Lumyfi, vad har de för inkasso?

Är det någon som vet hur processen ser ut när man hamnar hos KFM?
Jag har till den 21/12 på mig att betala ett lägsta belopp till lumify, jag hoppas och ber att lönen kommer då (det gjorde den förra året). Hur går det till när man tagit emot brevet från KFM betalar man till dom eller är det lumify man ska kontakta då? Har försökt läsa mig till det men jag förstår inte riktigt.
Jag kommer få en summa pengar 2a veckan i januari och kommer isf kunna betala av min kvarvarande skuld. Så skulden blir hur som färdig betald i januari.

Till alla i den här situationen. Ta er tid och räkna ut maxbelopp vad de kan ta ut i räntor och avgifter så ni har koll på det. Kan aldrig bli mer än vad ni lånat. Luma kommer garanterat inte sluta debitera oavsett om det ligger hos KF eller inte.

Är dessvärre så. Fick detta svar från dem.

"Samarbetet med Luma Finans har sagts upp från och med 2023-12-10.

Det vi har i systemet kommer vi fortsätta arbeta med, men vi kommer inte importera nya ärenden.

Elin

Receptionen | Operational Support"
Är det någon som vet hur processen ser ut när man hamnar hos KFM?
Jag har till den 21/12 på mig att betala ett lägsta belopp till lumify, jag hoppas och ber att lönen kommer då (det gjorde den förra året). Hur går det till när man tagit emot brevet från KFM betalar man till dom eller är det lumify man ska kontakta då? Har försökt läsa mig till det men jag förstår inte riktigt.
Jag kommer få en summa pengar 2a veckan i januari och kommer isf kunna betala av min kvarvarande skuld. Så skulden blir hur som färdig betald i januari.
Hur många dagar är du sen?

Till alla i den här situationen. Ta er tid och räkna ut maxbelopp vad de kan ta ut i räntor och avgifter så ni har koll på det. Kan aldrig bli mer än vad ni lånat. Luma kommer garanterat inte sluta debitera oavsett om det ligger hos KF eller inte.
Om man lånat tex 50 000 kan(ska)inte betala mer än 100.000kr?

Hur menar du? Är ganska grön på detta

Om man lånat tex 50 000 kan(ska)inte betala mer än 100.000kr?
Japp det stämmer...med alla avgifter och ränta. Det finns lag på det, men det efterlevs nog inte så bra så länge ingen anmärker på det. Så bara ta fram och börja räkna. Speciellt ni som har Viaconto, de har ju sjuka avgifter varje månad.

Japp det stämmer...med alla avgifter och ränta. Det finns lag på det, men det efterlevs nog inte så bra så länge ingen anmärker på det. Så bara ta fram och börja räkna. Speciellt ni som har Viaconto, de har ju sjuka avgifter varje månad.
Men vad gör man i fall de fortsätter ta betalt, vem anmäla till?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp