Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Credifi och Lumyfi, vad har de för inkasso?

Ingen som har ringt till Gothia samt credifi och Lumify och hört vad dom säger när man väl pratar med dem?
Känns väldigt konstigt att dom har gjort detta på 10dagar.
Är det hot och för att skrämmas, eller vad tror ni?

Fick mitt lumify uppsagt idag. Där står det att det "kan" komma att gå till kf. Inte att det ska. Undrar om alla som fått detta mail enbart ligger efter med 1 betalning? På mitt Credify ligger jag efter med 2 betalningar och fick för ngn dag sedan att det kommer att gå till externt inkasso om jag inte betalar. En tanke bara

Ingen som har ringt till Gothia samt credifi och Lumify och hört vad dom säger när man väl pratar med dem?
Känns väldigt konstigt att dom har gjort detta på 10dagar.
Är det hot och för att skrämmas, eller vad tror ni?
Känns spontant som fake. De har väl alltid haft sitt egna s.k inkasso. Inget nytt de börjat med direkt.

Fick mitt lumify uppsagt idag. Där står det att det "kan" komma att gå till kf. Inte att det ska. Undrar om alla som fått detta mail enbart ligger efter med 1 betalning? På mitt Credify ligger jag efter med 2 betalningar och fick för ngn dag sedan att det kommer att gå till externt inkasso om jag inte betalar. En tanke bara
ligger efter med 1 snart 2st med mitt Lumify, Ligger efter med 51 dagar med mitt Credifi

Är det så att detta inte stämmer är det helt sjukt att man får hålla på såhär....kan leda till att personer som mår riktigt dåligt tar dumma beslut!!!

Låter som stora kostnadsbesparingar om man kapar Gothia. Dessa var då för mig de första som jag slutade betala på, som många andra.
Skulle inte förvåna mig om Luma Finans (Lumify/Credifi/Binly) går i konken snart om tillräckligt många släpper dom, vilket dom förtjänar.

Uppläggningsavgift (vid varje uttag som läggs på om jag kommer ihåg rätt) och ränta: Bortsett från avi-avgiften dom tar och alla möjliga förseningskostnader

1702423685987.png

1702423742809.png'

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp