Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Credifi ny tjänst

Får man nåt brev hem vid uppsägning sen inkasso eller är de digitalt?

Är 40 dagar sen med båda tänkte också bara släppa de. Går inte o betala 12 000 i månaden

Har betalat sen tagit ut på lumify senaste 5 månaderna men de har tjänat 10 000 på mig på detta.

Okej men vad kan man välja återbetalningstid? Står ingenting om det på hemsidan någonstans. Står bara ett exempel längst ner och det är 6 månader.
Det går inte att välja återbetalningstid. Dom värkar sätta 5 månader automatiskt. Så akta dig.

Därför jag skrev innan att man skall undvika dessa samt Lumify.

Det roliga är att dom har uppfunnit en "förlängningsavigft", för att kringå den olagliga räntan. Denna förlängningsavgift skjuter bara upp så att din avbetalning börjar nästkommande månad.

Alltså grundarna och cheferna på detta bolag sitter bara och skrattar åt oss med en stor drink i handen, på playan i t.ex. Dubai.

LÅNA INTE HÄR jag säger det igen!!!

Ni kommer hamna djupare i skiten & ha svårare att somna om natten.

Har du dock påbörjat din återbetalning så går 80% av dina månatliga betalningar(enligt kalkylering från gamla fakturor) till amortering. Vilket är rätt bra ändå för att vara ett pisslån.

(räkneexempel)
Dvs. skall du betala 1000 kr i månaden, så går 800 till amortering & resten till olika avgifter + ränta.

Problemen med detta företag är att om du lånar lite större summor som t.ex. 20 000 +, så skall detta betalas tillbaka inom 5 månader(samma gäller mindre lån. Alltid 5 månader!!!).

Det blir:

4000 per månad för ett lån om 20 000
8000 per månad för ett lån om 40 000.
osv...

(Förmodligen tillkommer lite avgifter 100-200kr)

Är ni desperata så låna max 3-4000 från dessa. Annars kommer det göra ont.
har själv varit där, så jag pratar av erfarenhet.

Försöker få så många som möjligt att undvika dessa. Dom lever på andras missär.

Dock rekommenderar jag INGEN att låna från detta bolag eller låna över huvudtaget.
Måste ni låna så happycash eller fairloan. Alla andra tar sjuka räntor..

Det bästa är dock att göra en ansokan via t.ex. Lendo för att få ett samlingslån på alla era skulder.
Sedan låna aldrig mer, om du inte skall köpa bostad. Det kommer bara bli värre annars!

Senast ändrad:
Har någon av er som fick 2.000 hos dessa fått/kunnat höja det beloppet?

När skickas de till inkasso om man är sen? Vilket inkasso bolag

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp