Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Credifi/Binly/Lumify/Tomly inkasso, när?

Hej, min kredit hos Lumify förfaller till betalning om 5 dagar. Har inte över 15000 sek att betala till dom. Kommer det gå vidare till KFM eller inkasso?
Dom sade att dom vet inte. Dom kommer att göra indyviduell bedömning. Har någon hamnat i liknande situation den senaste tiden?
Tacksam för all svar

Hej, min kredit hos Lumify förfaller till betalning om 5 dagar. Har inte över 15000 sek att betala till dom. Kommer det gå vidare till KFM eller inkasso?
Dom sade att dom vet inte. Dom kommer att göra indyviduell bedömning. Har någon hamnat i liknande situation den senaste tiden?
Tacksam för all svar
De verkligen ingen som vet, de helt olika för alla

De verkligen ingen som vet, de helt olika för alla
Försökte prata med dom men det gav inget. Frågade också om jag kan betala mindre summan. Svaret var nej. Betalade på andra skulder jag hade hos dom: credifi, Tomly och binly men det hjälpe inte heller. Frågade om jag kan mejla angående min situation då sade dom att det hjälper inget. Ligger i skilsmässa och vill inte hamna på gatan pga kfm.

Tacksam för all svar
Min mans Lumify hamnade hos Inkasso Riverty först och snabbt efter det hos KFM.
Han slutat betala den i februari och i juni hamnade den hos Inkasso.
Dom är jättesvåra och jobbiga.

Min mans Lumify hamnade hos Inkasso Riverty först och snabbt efter det hos KFM.
Han slutat betala den i februari och i juni hamnade den hos Inkasso.
Dom är jättesvåra och jobbiga.
Fick han ingen betalplan hos Riverty eller ville han helt enkelt inte betala?

Jag ligger efter med dessa just nu.
Lumify 78 dagar sen - internt inkasso
Credifi 78 dagar sen - internt inkasso
Tomly 61 dagar sen - påminnelser

Så än så länge har inget av mina hamnat hos externt inkasso eller KFM, men verkar ju variera hur dom gör som sagt så en persons situation behöver ju inte innebära facit för någon annan.
Hur har det gått för dig? Vart har dina skulder hamnat? Jag ligger efter med ungefär lika många dagar som du, har lån hos Tomly och Credifi.

100 dagar och alla mina har gått till Gothia (nya riverty)
Hej, jag undrar om du fick liknande mejl som jag? De skriver såhär till mig: "Du har fått ett uppsägningsbrev från oss. Där behöver du inkomma med aktuellt belopp senast 10/2025 för att kunna återgå till ditt avtal. Vid en senare betalning kommer ditt ärende att hinna gå vidare. Dessvärre kan vi inte stoppa kravprocessen vid utebliven betalning" De hotar med Kronofogden men svarar inte om det kommer att ske eller inte. Jag försöker förtvivlat få något mer konkret. Vad fick du för brev/mejl från dem innan dina skulder gick till externt inkasso, skrev dem att Riverty tar över eller något liknande?

Försökte prata med dom men det gav inget. Frågade också om jag kan betala mindre summan. Svaret var nej. Betalade på andra skulder jag hade hos dom: credifi, Tomly och binly men det hjälpe inte heller. Frågade om jag kan mejla angående min situation då sade dom att det hjälper inget. Ligger i skilsmässa och vill inte hamna på gatan pga kfm.
Hur har det gått för dig? Ligger skulderna kvar eller har dem gått vidare?

Hur har det gått för dig? Vart har dina skulder hamnat? Jag ligger efter med ungefär lika många dagar som du, har lån hos Tomly och Credifi.
Lumify & Tomly gick vidare till Riverty dag 100.
Riverty har i sin tur skickat Tomly till KFM, Lumify har de dock ej skickat vidare till KFM ännu.

Credifi skickade vidare direkt till KFM dag 120.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp