Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Credifi ändrade sista betal datum!!!

Hej! Undrar om nån som har lån hos credifi ...jag betalade lägsta summan tidigare än förfallodatum..då ändrades plötsligt sista betal datum till mkt tidigare innan jag hunnit få lön...läst och läst och ser intr att det står i det finstilta..får de verkligen göra så..kommer inte kunna betala nu när det förfaller den 18e utan måste vänta till 25e ..och kommer då betala in det lägsta beloppet..men nån som varit sen som vet om man riskerar att hela krediten sägs upp och man måste betala allt? Är livrädd att de säger upp och att hela krediten förfaller ? Nån som vet?

Sägs inte upp om du är sen med 7 dagar på en faktura nej, en påminnelse avgift blir det på som höjd

Exakts så gjorde dom för mig med och tidigarelade datumen från 28e till 16e. Det gjorde att jag fick ge upp skulderna och dom har totalt vägrat att ändra det. Så fult och fullt medvetet från deras sida. Dom ringer och skickar sms, mejl konstant om man är sen.

Detta är deras affärsidé att få fler att betala tidigt och därmed ändra förfallodatum eftersom deras kredit löper på 30 dagars intervall, dem skickar ut mail och sms ca 1 vecka innan förfallodatum och skriver att förfallodatum närmar sig, givetvis har dem en baktanke med detta och tyvärr går många på denna fint och vips så kan dem lägga på förseningsavgift.

Månad 1: Förfallodatum 25:e inbetalning 19:e.

Månad 2: Förfallodatum 19:e inbetalning 16:e.

Månad 3: Förfallodatum 16:e

Med detta upplägg så hamnar kunden till slut på förfallodatum när lön inte kommit in på kontot.

Senast ändrad:
Dessa två bolag är förfärliga. Precis som nämns ändras nästa inbetalningsdatum om man betalar tidigare vilket egentligen är märkligt, ännu konstigare att det inte tydligt framgår. Så här tänker man att man ska ligga bra till och betalar in tidigare än tänkt och så har man försatt sig i en knepig sits inför kommande månad/er. Har inte stött på något annat företag som håller på såhär. Kan tänka mig att en del hamnar snett just med dessa låneinstitut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp