Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Cranved röjde 200 e-postadresser i massutskick – vad händer nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jaha, är cranved ett bolag? Finns orgnr eller så?

Jaha, är cranved ett bolag? Finns orgnr eller så?
Undrar samma, trådskaparen beter sig som att det rör sig om ett företag som läckt mejladresser,

Det är privat, och de alla har kontaktat på eget iniativ oftast via detta forum, det är definitivt beklagligt att det inte kom i hemlig kopia vid utskick, men trådskaparen har inte fått sina uppgifter läckta (Då personen saknar både för eller efternamn eller något som kan kopplas till denne).

Det ts bidrar är uppmaningar och idéer kring vad "andra" kan göra. Vilket jag bedömer noll chans till med tanke på att jag vet vem alla de jag skickat till är i princip.

Senast ändrad:
Undrar samma, trådskaparen beter sig som att det rör sig om ett företag som läckt mejladresser,

Det är privat, och de alla har kontaktat på eget iniativ oftast via detta forum, det är definitivt beklagligt att det inte kom i hemlig kopia vid utskick, men trådskaparen har inte fått sina uppgifter läckta (Då personen saknar både för eller efternamn eller något som kan kopplas till denne).

Det ts bidrar är uppmaningar och idéer kring vad "andra" kan göra. Vilket jag bedömer noll chans till med tanke på att jag vet vem alla de jag skickat till är i princip.

Ok, men den del av återbetalningen som du tar för besväret hur hanterar du det skattemässigt?

Allt man får in som privatpersoner räknas som inkomst och ska i teorin deklareras privat, eftersom vi inte har något företag bör det tas upp i inkomstdeklarationen som övriga inkomster.
Nu har det varit ett par år sedan det ens kom på tal med en återbetalning med ett arvode, då vi inte varit aktiva sedan ett tag bakåt, förutom enstaka nyligen mindre testade ärenden 2025 som ännu är igång, pga. en ny dom gällandes tro och heder.

För er som är intresserade att ta del av det: https://shows.acast.com/6390aa81a5945000115208e9/episodes/68ac5ef6de10ce2ec143201c?

I övrigt handlar tråden inte om detta, det är inte en intervju med mig, utan det var trådskaparen som blev bajsnödig förgäves kring läckta uppgifter som uppmanar indirekt till idéer och brott mot de drabbade, trådskaparen själv är inte drabbad då dennes uppgifter inte finns läckta i någon form som kan kopplas till denne. Tråden riskerar att göra mer skada än nytta.
Det du beskriver är tydligt en organiserad verksamhet, med arvoden, återbetalningar och samarbetspartners – oavsett hur du försöker låta som en privatperson. Skattemyndigheten skulle utan tvekan betrakta detta som inkomst från verksamhet och beskattningsbart från första kronan. Att ni inte varit aktiva på senare år förändrar inte det juridiska faktumet.

Tråden handlar om läckta uppgifter och forumets medlemmars rätt till insyn. Den ska ligga kvar. Moderator kan låsa den för kommentarer om det behövs, men att försöka radera eller tona ner tråden förändrar inte ansvaret eller verkligheten.

Trådskaparen kallar sig själv ranchrobbe på mejl, frågan återstår, vart denna trådskapares "uppgifter" har läckts. Det känns som att trådskaparen är bajsnödig förgäves.
Vilket var hela syftet med tråden som jag uppfattat det.

Av min bedömning rör det sig om att denne individ vill på något vis att vi erbjuder denna pengar för att ta bort tråden, detta kan man tolka tydligt baserat på mejlen tidigare och som har mottagits på vår mejl. vilket inte kommer ske, subtila hot accepteras ej.

Jag har personligen inget emot att denna tråd ligger uppe, snarare en fördel, då blir fler medvetna om att det finns hjälp att få om man nu önskar hjälp med återbetalning av spelbolag, vi ger ut kostnadsfria råd och tips, och engagera oss i vissa ärenden mot bestämd överenskommelse om någon har intresse i det.

Personen har tidigare beskrivit sig som arbetslös via mejl flertalet gånger, och beskrivit en del problem, det vore inte långsökt att det är fallet, det väcker definitivt farhågor kring att detta är fallet.

Vi skickade frivilligt pengar tillbaks till personen när denne tog hjälp av oss efter avslag med ett bolag, vilket han bekräftade även i tråden, vi brukade göra så med i princip alla förutom enstaka fall.

Angående ditt inlägg, man uttrycker väl sig så för att förbli anonym, det är inget konstigt med det på ett forum. Delvis även för att många vi tar hjälp utav vill inte beblanda sig pga. sekretessbestämmelser, vilket vi respekterar. Man kan exempelvis inte prata fritt om ett spelbolag man signerat sekretess med hur som helst.

Det märkliga är skuldmannen87's indirekta uppmaningar/idéer till brott, så lånforum får göra egen bedömning när han läser tråden.
Varför gå på trådskaparen när det är ni som har gjort fel? Det är bara att googla ”Cranved” så målas en inte så vacker bild upp. Varför vissa här håller er om ryggen har jag väldigt svårt att förstå, speciellt när ni har/har haft dömda bedragare i er verksamhet.

Varför vissa här håller er om ryggen har jag väldigt svårt att förstå, speciellt när ni har/har haft dömda bedragare i er verksamhet.
Jag tycker faktiskt att tjänsten är kanonbra för dom som behöver det och har möjlighet att få tillbaks hundratusentals kronor om man inte vet hur man gör. Spelbolagen är riktiga svin som utnyttjar alla som fortsätter ge dom pengar även om det bryter mot alla regler dom ska hålla gällande ansvarsfullt spelande. Det finns många som är berättigad att få tillbaka pengar av spelbolagen utan att ens veta om det.

Cranved har inte begått några bedrägerier som jag förstår det heller. Dom har bara samarbetat med en person som har suttit på värdefull information och som kan hjälpa dom hjälpa folk som kontaktar dom för att få tillbaka pengar. Den personen har varit dömd för bedrägeri.

Jag tycker denna tråd tas bort för att inte ge dom dåligt rykte. Som Cranved säger så gör det bara att fler som fått dessa mail pga ett ärligt misstag börjar granska andra och skadan blir större än om det inte uppmärksammas. Dom får ta till sig helt enkelt av feedbacken och sköta sekretessrutinen bättre framöver.

Och nej, jag har inget med Cranved att göra. Men jag vet en person som fått tillbaka en bra summa pengar tack vare dom.

Jag tycker faktiskt att tjänsten är kanonbra för dom som behöver det och har möjlighet att få tillbaks hundratusentals kronor om man inte vet hur man gör. Spelbolagen är riktiga svin som utnyttjar alla som fortsätter ge dom pengar även om det bryter mot alla regler dom ska hålla gällande ansvarsfullt spelande. Det finns många som är berättigad att få tillbaka pengar av spelbolagen utan att ens veta om det.

Cranved har inte begått några bedrägerier som jag förstår det heller. Dom har bara samarbetat med en person som har suttit på värdefull information och som kan hjälpa dom hjälpa folk som kontaktar dom för att få tillbaka pengar. Den personen har varit dömd för bedrägeri.

Jag tycker denna tråd tas bort för att inte ge dom dåligt rykte. Som Cranved säger så gör det bara att fler som fått dessa mail pga ett ärligt misstag börjar granska andra och skadan blir större än om det inte uppmärksammas. Dom får ta till sig helt enkelt av feedbacken och sköta sekretessrutinen bättre framöver.
Uppskattar inlägget, och kan bara hålla med, just med feedbacken kring sköta det mer noggrant, det jag håller med om är att det är trots allt känsligt med spelmissbruk, men trådskaparen bidrar inte till det bättre, det hade varit glömt imorgon med denna tråd kan någon få idéer. Och det är inte trådskaparen som drabbas utan eventuellt andra, det vore klokt beslut av Lånforum att stänga tråden/radera inläggen som indirekt uppmanar till det, resterande kan vara kvar, det var en intressant diskussion.

Det med mailen var klumpigt, men att Cranved väljer att lägga ut personlig info om TS i tråden är väldigt fult.

Varför gå på trådskaparen när det är ni som har gjort fel? Det är bara att googla ”Cranved” så målas en inte så vacker bild upp. Varför vissa här håller er om ryggen har jag väldigt svårt att förstå, speciellt när ni har/har haft dömda bedragare i er verksamhet.
Kan vara samma person bakom flera konton också, det förekommer ganska ofta, framförallt när det är bedragare man har att göra med.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp