Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Collector, svåra numera?

Någon fler som upplevt att Collector blivit svåra att kunna få lån ifrån?

Deras inkomstverifiering PSD2 stänger alla dörrar. Oavsett om du anger att du ska lösa krediter för hela summan så är det stängt.
Först får man prel godkänt men efter PSD2 är det helt uteslutet.

Någon som haft samma "problem" när ni ansökt om belopp högre än 200.000 kronor?

Någon som upplever att ni inte behövt PSD2 verifiering vid lån på exempelvis 100.000 - 150.000 kronor?

Collector stängde sin kundtjänst 15.00 så Lendo kunde inte gå vidare idag med att pröva olika möjligheter men tänkte om någon här haft någon erfarenhet?

Min inkomst är och har varit stabil enligt UC så inga konstigheter där.

Tar tacksamt emot era erfarenheter!

Redan för (ganska) exakt ett år sedan fick jag avslag hos Collector trots att jag var ganska säker på att kunna få ett samlingslån. Det var de som kontaktade mig och de lät så positiva. Men i slutändan var det bara en bortkastad ff.

Vad innebär förresten PSD2?

Redan för (ganska) exakt ett år sedan fick jag avslag hos Collector trots att jag var ganska säker på att kunna få ett samlingslån. Det var de som kontaktade mig och de lät så positiva. Men i slutändan var det bara en bortkastad ff.

Vad innebär förresten PSD2?
Fick du göra en inkomstverifiering online?
PSD2 är en automatisk inkomstverifiering där de dammsuger alla konton på den bank du anger. Tar ca 3 minuter. De lägger fokus på vad du betalar och minst på inkomsten för den syns ju på uc. Jag har inga speltransaktioner men en del nkasso. Mitt syfte ned lånet var att lösa andra lån. Jag har en bra lön, alltså god bet.förmåga MEN alla dyra skulder äter upp marginalen, därför jag sökte via Lendo. Blev prel.godkänd tills PSD2. Jag ringde Collector o förklarade men har aldrig upplevt sådana stängda dörrar. Jag har även delbetalningar via mywalley (collector) som jag skött perfekt.

Har genom forumet trott att Collector är enkla och kräver minst kompletteringar men den turen hade inte jag ..

Fick du göra en inkomstverifiering online?
PSD2 är en automatisk inkomstverifiering där de dammsuger alla konton på den bank du anger. Tar ca 3 minuter. De lägger fokus på vad du betalar och minst på inkomsten för den syns ju på uc. Jag har inga speltransaktioner men en del nkasso. Mitt syfte ned lånet var att lösa andra lån. Jag har en bra lön, alltså god bet.förmåga MEN alla dyra skulder äter upp marginalen, därför jag sökte via Lendo. Blev prel.godkänd tills PSD2. Jag ringde Collector o förklarade men har aldrig upplevt sådana stängda dörrar. Jag har även delbetalningar via mywalley (collector) som jag skött perfekt.

Har genom forumet trott att Collector är enkla och kräver minst kompletteringar men den turen hade inte jag ..
Tycker Collector alltid varit struliga. Jag blev beviljad 50,000kr en gång med bra förutsättningar och som komplettering ville de ha en selfie på mig med körkortet bredvid ansiktet. Skickade in och blev nekad, förstår än idag inte varför

Jag tycker Collector var lätta. Fick 450.000 kr behövde endast skicka in 3 lönespec och en id selfie.
Hade ok betyg osv.

Alla kreditgivare har blivit mer restriktiva senaste året eller så.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp