Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Collector - sista steget?

Hej. Jag sökte nyligen ett lån (tillsammans med en medsökande) från Collector och det stod att jag blev beviljad 95 000:-. Båda parter har signerat allt och det står att pengarna betalas ut inom 3 bankdagar. Kan det bli avslag nu i efterhand eller? Alla sånna "steg" är avbockade, skuldebrev/låneavtal signerat och allt.

Är det signerat osv så finns det inget hinder för utbetalning, pengarna lär dyka upp imorgon.

Vad tvungen att komplettera med en jävla massa, ID kort + selfie både för mig och medsökande, senaste lönespecifikation + lönespec. som sammanfattar hela årets inkomst från arbetsgivaren (ej skatteverket). Nu är allt inskickat och jag ringde dem och de sa "Det är i kö för handläggning", asså vad i helvete?
Vad är nästa grej, att de ska be en spela in en film där man visar upp ID och förklarar varför man söker lånet både medsökande och jag? Skulle fan inte förvåna mig då de säkert inte tror på mig

Ja man tror att allt är klart då man gjort signeringen och för min del skrev Lendo "genom att klicka på länken skickas du vidare till Ikano bank för signering och utbetalning av lån" Det borde heller stå "det är nu kontrollerna börjar"
Att begära lönespec mm när dom ser 2 inkomstår på UC är märkligt. Har jag haft låt säga 400.000 kr 2021 och 402.000 kr 2022 så bör man väl ha haft en regelbunden inkomst.
Selfie o idkort trots bankid...hängslen och livrem

Ja man tror att allt är klart då man gjort signeringen och för min del skrev Lendo "genom att klicka på länken skickas du vidare till Ikano bank för signering och utbetalning av lån" Det borde heller stå "det är nu kontrollerna börjar"
Att begära lönespec mm när dom ser 2 inkomstår på UC är märkligt. Har jag haft låt säga 400.000 kr 2021 och 402.000 kr 2022 så bör man väl ha haft en regelbunden inkomst.
Selfie o idkort trots bankid...hängslen och livrem
Mm, förjävligt. Ringde dem idag och de sade att allt var klart och inskickat, men att det kan ta 1-5 bankdagar för handläggning av ärendet. Herregud asså.........

Förutom det makroekonomiska läget med uppgsägningar och varsel så har ju alla sådana här kontroller tillkommit pga. bedrägerier mot bankerna, folk som ljuger om sina nuvarande inkomster, speltorskar med en drös sms lån på sidan som inte kan betala osv.

Det är ju ändå ett lån utan säkerhet, då vill inte banken sitta där med svarte petter

Det blev en annan inkomstverifiering med Collector än vad Ikano hade. Denna hos Collector heter PSD2 och den dammsuger verkligen ALLT!
Nej, nu bli det till att ha två banker varav en är ren från allt. Collector såg några inkassobetalningar och det var det som satte punkt. Jag försökte säga att syftet med lånet var att ta bort dessa, men inte....Suck...

Senast ändrad:
Det blev en annan inkomstverifiering med Collector än vad Ikano hade. Denna hos Collector heter PSD2 och den dammsuger verkligen ALLT!
Nej, nu bli det till att ha två banker varav en är ren från allt. Collector såg några inkassobetalningar och det var det som satte punkt. Jag försökte säga att syftet med lånet var att ta bort dessa, men inte....Suck...
Så du fick inte något lån?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp