Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Collector, Nordax eller Remember med sämre UC %

Kräver dem att kolla konto från dig?
Inte kommit så långt. Deras ansökan säger ifrån att jag angett för lågt belopp. Misstänker den tror jag ska ange 440 trots dom har preliminärt beviljat 350. Sitter i telefonkö igen.

jag ser att brabank har erbjudit mig hela summan, hur är dom med att göra?
Dock 9,75% ränta

Strular :D
Enligt Icabanken går inte ansökan genom för jag sökt om mer än dom beviljat och menar att Zmarta måste ändra min ansökan och sedan kommer lånet beviljas.
Förstår inte varför dom inte bara löser det dom beviljade.
Söker jag 490 men får 350 och godkänner erbjudandet borde det räcka, kan man tycka.

Väntar fortfarande på återkoppling kring Icabanken från Zmarta.

@Doodles

Under tiden har jag ringt Collector som nekade pga deras automatiska check, av okänd anledning trodde systemet jag fortfarande hade en betalningsanmärkning. Kanske gammal data i deras system eftersom jag försökt söka tidigare hos dom för några år sen.

Handläggaren på Collector skulle kolla upp om dom kunde öppna upp ansökan igen eller om jag får söka om, förhoppningsvis kan dom använda samma upplysning så jag slipper en extra i onödan.

Fortsättning följer ;)

Fick du hela beloppet beviljat från Brabank? 490.000? Är ansökan färdigbehandlad? Ta BraBank och samla allt! Sök sedan på nytt i sommar/höst när du endast har ett lån, ny taxering och förmodligen ett bättre kreditbetyg. Ska lånet ändå läggas om inom 6 månader så är det en bra, tillfällig plan trots den lite högre räntan.

Väntar fortfarande på återkoppling kring Icabanken från Zmarta.

@Doodles

Under tiden har jag ringt Collector som nekade pga deras automatiska check, av okänd anledning trodde systemet jag fortfarande hade en betalningsanmärkning. Kanske gammal data i deras system eftersom jag försökt söka tidigare hos dom för några år sen.

Handläggaren på Collector skulle kolla upp om dom kunde öppna upp ansökan igen eller om jag får söka om, förhoppningsvis kan dom använda samma upplysning så jag slipper en extra i onödan.

Fortsättning följer ;)
Brabank är helt ok vad jag har förstått men röstar för att välja någon som kan erbjuda rak amortering. 15 år kommer du ju att lösa eller flytta mycket tidigare. Dvs att räntan du betalar under första året är rena kostnader. Amorteringen är lika med 0. dvs flyttar du lånet inom 1-2 år kommer lånebeloppet inte att minska.
Fick du besked om ICA har rak amortering?

Brabank är helt ok vad jag har förstått men röstar för att välja någon som kan erbjuda rak amortering. 15 år kommer du ju att lösa eller flytta mycket tidigare. Dvs att räntan du betalar under första året är rena kostnader. Amorteringen är lika med 0. dvs flyttar du lånet inom 1-2 år kommer lånebeloppet inte att minska.
Fick du besked om ICA har rak amortering?
Väntar på återkoppling, kan inte signera avtalet nu för det är inställt på 490 men dom beviljar bara 350.

Fick du hela beloppet beviljat från Brabank? 490.000? Är ansökan färdigbehandlad? Ta BraBank och samla allt! Sök sedan på nytt i sommar/höst när du endast har ett lån, ny taxering och förmodligen ett bättre kreditbetyg. Ska lånet ändå läggas om inom 6 månader så är det en bra, tillfällig plan trots den lite högre räntan.
Ja hela beloppet. Väntar på återkoppling hos Icabanken och Collector just nu men löser det sig inte idag eller får återkoppling så kanske jag får ta det så länge.

googlar man ica privatlån, kommer det upp att de har annuitetlån. Då hellre få Collector som är supersmidiga.

Ja hela beloppet. Väntar på återkoppling hos Icabanken och Collector just nu men löser det sig inte idag eller får återkoppling så kanske jag får ta det så länge.
Fattar! Mitt lån hos Ica Banken är med rak amortering för att det flyttades ifrån Forex, jag vet att Ica haft rak amortering innan men vet inte om dom ändrat det nu. Har dom rak amortering så är månadskostnaden som du fick upp där och även skickade i tråden bara ett snitt och inte vad den ligger på i början, då får du räkna med 1000:- mer i månadskostnad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp