Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Collector lån hos inkasso

Mitt collector lån har varit hos Lowell i 6 månader och jag har haft en avbetalningsplan med dom som jag har skött minutiöst, idag skulle jag ringa och förnya den 6 månader till, men det var tvärstopp med det.
Fick prata med en mycket otrevlig handläggare som tyckte att ” då skulden är så stor är det lika bra att få den fastställd nu då jag inte har löst finansiering av den på dom 6 månader jag har haft en avbetalningsplanen.”
Tycker det är väldigt underligt då jag sköt mina betalningar och kommer lösa finansieringen om jag bara får tid på mig.
Men sätter dom mig hos kfm kommer ju mina övriga lån att hamna där också och då kommer dom inte få in så mycket varje månad.
Dessutom erbjöd jag mig att betala mer än jag gjort och även betala in en större summa i höst då jag valt att inte ta semester utan jobba, då företaget erbjöd bra för det.
Men ska ringa imorgon igen och hoppas få prata med en trevligare handläggare.
Annars får jag kontakta Collector då dom äger skulden.
Kände bara att jag var tvungen att skriva av mig lite då jag inte hade räknat med det svaret från Lowell. Även om jag vet att dom är hårda, så brukar dom gå att få avbetalningsplan med.

"om jag bara får tid på mig"
Hur länge är den tiden tror du? Det är ju intressant för inkassobolaget att veta, de flesta lånehanteringsprocesser tar ju mindre än 6 månader att göra klart, så dom tänker nog att det inte kommer hjälpa så mycket att förlänga för att du ska ordna det, utan att det kommer vara samma visa igen om 3-6 månader, att du behöver lite mer tid, ungefär så.

Självklart kan det mycket väl vara så, samtidigt har man ju sett andra som fått långa avbetalningsplaner på skulder till collector, så jag tror inte det är collector som är problemet i detta.
jag har inga anmärkningar eller andra skulder, jag hamnade i problem med collector lånet under pandemin.
Tyvärr fick jag en anmärkning om missbrukad kredit på grund av det och då är det inte så lätt att få lån, trots bra inkomst och borgenär, därför tar det lite tid. Men jag har också betalt in större summor på skulden och skött avbetalningsplanen.
Men jag är väl automatiskt en dålig människa för jag har en inkassoskuld, då den är stor.

Trots borgensman kanske du menar, hade du en borgenär som lånar ut pengar hade problemet varit löst.

Svarade du likadant under samtalet med inkassobolaget kan jag ha viss förståelse för att det inte gick att lösa något, jag frågade ju hur länge du trodde du trodde det skulle ta att lösa, när det nu inte gick att lösa på 6 månader, men fick svar på något annat.
Den typen av samtal kan vara ganska segt att ha för övrigt.. Man vill veta vad ett busskort kostar eller hur långt det är till jobbet och får en redogörelse för hela historien om vad som gått fel sedan 1991 typ :)

Ursäkta att jag inte svarade exakt som du ville, jag kan inte veta exakt hur långtid det tar innan min uc är tillräckligt bra för jag ska bli beviljad, fått lite olika svar på det.
det tar 3 år för den missbrukade krediten att försvinna.
Men det tog jag för givet att du visste.

Förlåt att min mobil ändrade från borgensman till borgenär. Slarvigt av mig.
Nu några frågor till dig.
Är det inte jobbigt att vara så nedlåtande hela tiden mot folk som du är?

Ursäkta att jag inte svarade exakt som du ville, jag kan inte veta exakt hur långtid det tar innan min uc är tillräckligt bra för jag ska bli beviljad, fått lite olika svar på det.

Det är klart att Lasseman kommer vara nedlåtande, KFM är hans arbetsgivare.

Nu ser jag en fråga, men du hade några skrev du. Kommer resten senare? Nej jag bara svarade, nu dessutom med smileys vilket många tycker jag har för få av i inläggen.

Ska jag uppfatta som att du inte var intresserad av tips över vad du ska göra, eftersom du gav svar med taggarna utåt sådär, kryddat med lite fokusförflyttning?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp