Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Collector inkasso nu hos Intrum Justitia?

Ja men precis, där ville de ha 50000kr först.
Nu får de 7500kr i 2 månader, sen får vi se vad som händer.

Intrum är verkligen det inkassobolaget som hotat med KFM mest.
De verkar vara besatta av att få dumpa mig hos KFM, trots att jag förklarat att jag har en liten grabb på 16 månader här hemma och en ny i magen på min fru. Oerhört obehagliga.
Och dom är bland dom snabbaste med att skicka till kronofogden också ! Många gånger dagen efter betal datumet går ut !

De verkar vara besatta av att få dumpa mig hos KFM, trots att jag förklarat att jag har en liten grabb på 16 månader här hemma och en ny i magen på min fru. Oerhört obehagliga.
Tyvärr är det inte tomma hot, de är snabba på att skicka till Kf.
Men det verkar som att du har "vunnit" lite tid, hoppas det löser sig! Gäller att börja planera redan nu, kanske ringa runt till andra långivare och fråga om betalfria månader så du klarar av de första inbetalningarna till Intrum.

Står kanske längre bak i tråden, men vad fick du för avbetalningsplan på 50k från betalkoll @Terry_ ?

Tyvärr är det inte tomma hot, de är snabba på att skicka till Kf.
Men det verkar som att du har "vunnit" lite tid, hoppas det löser sig! Gäller att börja planera redan nu, kanske ringa runt till andra långivare och fråga om betalfria månader så du klarar av de första inbetalningarna till Intrum.
Ja men precis, jag håller på att pussla ihop det hela just nu.
Ikano har varit behjälpliga mot mig iaf.

Ja men precis, jag håller på att pussla ihop det hela just nu.
Ikano har varit behjälpliga mot mig iaf.
Ikano har ju betalfri månad efter 3 korrekt gjorda inbetalningar.
Ja, du får vända på varenda sten.

Hot och hot, jag tycker det såg ganska informativt ut

Nä, men vad ska dom göra då? Strunta i att berätta vad som är nästa steg i handläggningen så det kommer utan förvarning?
Nej, men jag är inte dum i huvudet utan jag vet vad nästa steg är. De behöver inte avsluta varje meddelande så.

Nej, men jag är inte dum i huvudet utan jag vet vad nästa steg är. De behöver inte avsluta varje meddelande så.
Du får be dom informera mindre om sånt dom bör informera om. Den där infon är ju i linje med god inkassosed, att bidra till att minska onödiga kostnader.

Tror f.ö att jag pratade med den där handläggaren idag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp