Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Collector inkasso nu hos Intrum Justitia?

Det finns 5 stora problem med hur detta har sköts, 5 allvarliga problem.

1: Coll var usla på att informera om att Intrum tagit över indrivningen, jag fick mitt brev efter att Intrum skulle ha första betalningen.
2: Jag har en uppgörelse med Coll på fast ränta på 8% - Något som Intrum inte blev informerade om.
3: Ringer jag Coll hänvisar dom mig till Intrum. Ringer jag till Intrum hänvisar dom mig till Coll. Ingen vill ta ansvar.
4: När Intrum mailar/ringer sina personer på Coll - då tar dessa 7 till 10 arbetsdagar (!) på sig att besvara ärendet, samtidigt som den höga räntan tickar på
5: När du som privatperson ringer till Coll tar det en timme innan du får prata med någon som kan prata om ditt ärende.

Det är liksom inte acceptabelt att ha såhär många bristfälliga rutiner. Om nu Intrum tar över en "batch" för indrivning då får man ju fan ta mig ha koll på saker och ting.
Minns jag gången rätt är det övertagande som ska informera gäldenären om ombud och eller borgenärsbyte.
Har haft fler än ett ärende där inte heller kfm fått infon, så ev indrivning pengar, frågor om olika saker som kfm behöver ställa har gått till Coll som inte kunnat svara pga att dom inte har något ärende..
Coll brukar gå ganska fort att komma fram till, och jag ringer på samma nummer som gäldenärer ringer på..

Jag har ringt Coll och kommer naturligtvis fram direkt till person 1 - men det är ALLTID en handläggare jag sedan blir hänvisad till och det är här det tar stopp.

Sen kan det ju hända att dom alltid styr mina samtal mot XX och att just XX är svåårare att få tag på.

Jag har ringt Coll och kommer naturligtvis fram direkt till person 1 - men det är ALLTID en handläggare jag sedan blir hänvisad till och det är här det tar stopp.

Sen kan det ju hända att dom alltid styr mina samtal mot XX och att just XX är svåårare att få tag på.
Är väl någon annan än XX jag ska prata med om mina frågor då kanske

Det som dock är bra i det är ju att jag har mail, svart på vitt där den här damen utlovar mig den här räntan. Som tur är har jag sparat mailet och skickat det till intrum.

Problemet är att Intrum då hävdar att det är Coll som äger skulden, när jag kontaktar Coll så säger dom att det numera är Intrum som sköter mitt ärende.

Absurt.

Det som dock är bra i det är ju att jag har mail, svart på vitt där den här damen utlovar mig den här räntan. Som tur är har jag sparat mailet och skickat det till intrum.

Problemet är att Intrum då hävdar att det är Coll som äger skulden, när jag kontaktar Coll så säger dom att det numera är Intrum som sköter mitt ärende.

Absurt.

Går inte mailet vidaresända till inteum då, eller be coll skicka det till Intrum?

Det är där vi står nu, väntar på återkoppling ifrån Intrum.

Det är där vi står nu, väntar på återkoppling ifrån Intrum.
Det borde inte vara så krångligt, men jag kan tänka mig att en hel del speciallösningar inte fungerar i batchar..

Nu fick jag svar från intrum... fick två alternativ: 1: betala in 38000 kr omgående och betala 5k februari och mars för att sedan se över ärendet igen och då höja...
alternativ 2: betala 12000kr i månaden januari, februari och mars.. för att sedan se över det igen....

Så sjuka förslag... vad blir höjningen liksom på detta??

Nu fick jag svar från intrum... fick två alternativ: 1: betala in 38000 kr omgående och betala 5k februari och mars för att sedan se över ärendet igen och då höja...
alternativ 2: betala 12000kr i månaden januari, februari och mars.. för att sedan se över det igen....

Så sjuka förslag... vad blir höjningen liksom på detta??
Hur stor var din skuld?

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp