Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Collector inkasso nu hos Intrum Justitia?

Alltså man kan väl skicka ett brev eller ett mail att det är en ny aktör nu?

Dom får väl själva avgöra vem som ska driva in deras skulder men kan tycka att man som konsument åtminstone bör bli informerad om det.

Jag betalade 5.000 i månaden till Coll, har ingen aning om hur mycket jag nu måste betala till Intrum.

Hej.

Jag noterade nu på morgonen att mitt collector lån samt Betalkoll inte längre är hos Coll utan nu hos Intrum Justitia?

Någon mer som fått samma?
Jag har mitt hos deras eget inkasso sen 2 år tillbaks

Nu har jag varit i kontakt med intrum.
Enligt kvinnan jag pratade med så ligger det undrr bevakning (pausat) hos dem och är påväg över till dem.
Så enligt henne är det bara att vänta på att de hör av sig, och då kan man ringa o fixa betalplan.

Enligt kvinnan jag pratade med så ligger det undrr bevakning (pausat) hos dem och är påväg över till dem.
Så enligt henne är det bara att vänta på att de hör av sig, och då kan man ringa o fixa betalplan.

Exakt samma information som jag fick.

Hoppas ni har tur att inte Intrum vill peta och ändra för mycket i er nuvarande betalplan. Själv är jag rädd för Intrum. Det är ett litet steg mellan de och kf.
Men jag är lite nyfiken på om de har sagt varför skulden skickats till Intrum?

Dom sa bara att min skuld hos collector var med på en "batch" som flyttades över...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp