Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Collector betalkoll

Under 8 % i uc..jag har 7,8 i risk..är d vanlig uc eller mikro?..förstår ej riktigt skillnaden på dem. Jag har bara 10000 där men vill gärna höja tills uc.n blir bättre..vill ej ha en förfrågan såklart.

Betalkoll tar vad jag vet inte en full UC (U3) utan en micro (U13) vilken endast innehåller:
- namn och adress
- saldo hos KFM samt
- betalningsanmärkningar

Därmed syns inte tidigare förfrågningar på denna UC. En Micro-upplysning blir inte heller synlig för andra :)

Okej..tack för svar.
Men hur kan dom då se ens uc score om dom bara godkänner höjning om man har under 8 % i betyg?

Under 8 % i uc..jag har 7,8 i risk..är d vanlig uc eller mikro?..förstår ej riktigt skillnaden på dem. Jag har bara 10000 där men vill gärna höja tills uc.n blir bättre..vill ej ha en förfrågan såklart.
Dom tar inte full uc, ivf inte på mig.

Vad har ni haft för förutsättningar när ni har kunnat höja kreditgräns? Uc risk, förfrågningar? :)

Så är det full UC eller mini UC som gäller? Jag sökte men man ser ej förfrågningar samt uc risk % på upplysningen! Kommer andra banker se denna upplysning eller inte?

Hsr varit mini-UC tidigare och då syns den ej för andra - vet ej om de ändrat detta.Det jag vet är att de gjort en ändring så de rapporterar till UC så ev. skuld syns därför tyvärr numera hos UC.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp