Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Collector betalkoll UC?

Har du pratat med dem? Kan också vara fel
Visst har jag pratat med dom. Det ska visst vara på det viset. Orkade inte diskutera med dom då jag inte planerat att använda krediten mer, ville bara varna er andra här om vad som kan hända.

Jag fick i september beviljat 50.000 hos betalkoll. Utnyttjade 40.000 direkt för att lösa andra dyrare krediter. Har sedan dess betalt av ca 8000 kronor. Imorse när jag kollade hade dom sänkt min kredit till 10.000 vilket innebär att jag nu har minussaldo på kontot. Förklaringen löd att när jag betalade en faktura på 369 kronor via appen gjordes ytterligare en upplysning därav sänkningen. Värt att notera att inga förändringar skett på min uc förutom att en ff försvunnit och en har tillkommit då jag sökte samlingslån hos lendo. Man kan alltså inte vara säker på att utlovad kredit verkligen kan användas till fullo.
Men oj
Har du mycket i lån?

Bra information!

betalkoll är ganska dyrt om man tar 40-50 000 kr i månaden ändå

Jag fick i september beviljat 50.000 hos betalkoll. Utnyttjade 40.000 direkt för att lösa andra dyrare krediter. Har sedan dess betalt av ca 8000 kronor. Imorse när jag kollade hade dom sänkt min kredit till 10.000 vilket innebär att jag nu har minussaldo på kontot. Förklaringen löd att när jag betalade en faktura på 369 kronor via appen gjordes ytterligare en upplysning därav sänkningen. Värt att notera att inga förändringar skett på min uc förutom att en ff försvunnit och en har tillkommit då jag sökte samlingslån hos lendo. Man kan alltså inte vara säker på att utlovad kredit verkligen kan användas till fullo.

Ska dom ha in övertraseringen dirket nu då?

Förfarandet lät tveksamt..

Nej jag kan fortsätta betala som vanligt enligt kundtjänst men det känns olustigt likväl.

Låter som dom gjort en deluppsägning av en kredit, det är i så fall reglerat i konsumentkreditlagen vad som får göras och inte.

Vad var det för faktura på 369 kr du betalade?

Betalar de alltid så nära sista betaldag som möjligt och får man något meddelande om den inte går igenom? Lade in en räkning för några dagar sedan, syns inte ännu men kreditbeloppet minskade med samma summa. Sista betaldag är 31a så tänker att det borde synas imorgon?

Blir lite orolig och nervös över det NyaTider drabbades av. Jag har inte nån skillnad i läge så det borde väl inte hända men den här månaden behöver jag definitivt betalkoll om räkningarna ska kunna bli betalda i tid :(

Jag betalade senast fakturan till Betalkoll i augusti typ. Fortfarande inget ifrån inkasso - vi är snart i december. WTF?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp