Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Collector betalkoll UC?

Du frågade en annan ”Forum” men jag har haft krediten sen juli och den har inte blivit rapporterad som kredit på UC!
Bara lånen från Collector bank är där. Inte betalkoll. Fortfarande micro uc
Kanske kundtjänst tror att det är full uc pga att det liknar den. (Dem som har svarat att det är full uc)
Skillnaden är att micro uc som betalkoll gör innehåller inte listade krediter och ff är osynlig för andra.

Kan du se än om krediten syns nu på UC?
Jag betalar för UC kreditkollen och där syns den iaf inte än. Mina andra krediter och lån har uppdaterats så verkar vara precis som IHope skriver att det inte syns.

Kreddy har inte uppdaterats för mig än. Men mitt uc betyg sjönk från 3.1% till 0.9% (på kreditkollen, så lär bli samma på kreddy) och det lär inte ha varit en sådan sänkning om betallkoll hade synts.

Gick in på min UC. Betalkoll finns med under krediter.
Skapad: 29.e sep 0 kr
Uppdaterad: 30.e sep 0 kr

Dock så hade jag utnyttjat 4600 kr, det står inte med. Men under krediter står den i alla fall med på mig. Har dock inte påverkat mitt betyg.

Konstigt. På min står det inget alls om betalkoll. Fast jag använt ca 20 000 av den i slutet av september.

Gick in på min UC. Betalkoll finns med under krediter.
Skapad: 29.e sep 0 kr
Uppdaterad: 30.e sep 0 kr

Dock så hade jag utnyttjat 4600 kr, det står inte med. Men under krediter står den i alla fall med på mig. Har dock inte påverkat mitt betyg.

Sedan när finns den där?
Är nog bara en tidsfråga innan Klarna smäller upp sin dit också

Qliro har börjat komma upp där. Iaf för mig. Så klarna är säkert på gång

Qliro har vart med på UC ett tag, blev väldigt förvånad när de dök upp ett belopp på 512kr då ja valt faktura bara. Väldigt irriterande

Nån fler som fått sin kredit på betalkoll synlig på sin UC?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp