Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Collector betalkoll - numera full UC?

Lyfter tråden lite och undrar om någon har koll på om man kan avsluta collector betalkoll så den försvinner från UC men fortsatt betala av skulden som vanligt ?

Kollade deras hemsida och såg detta :

"Tjänsten kommer att upphöra"
Appen betalkoll avvecklas under 2022 och vi tar därför inte emot nya användare

Vad händer med mitt befintliga Betalkoll-konto?​

Du som använder Betalkoll idag och har en pågående kredit kan använda tjänsten fram till och med 15 maj. Därefter får du dina fakturor via e-post fram tills ditt ärende är avslutat.

Lyfter tråden lite och undrar om någon har koll på om man kan avsluta collector betalkoll så den försvinner från UC men fortsatt betala av skulden som vanligt ?
Mitt kreditkort försvann direkt efter avslut hos dom. Tänker kanske det fungerar på samma sätt för betalkoll :)

Kollade deras hemsida och såg detta :

"Tjänsten kommer att upphöra"
Appen betalkoll avvecklas under 2022 och vi tar därför inte emot nya användare

Vad händer med mitt befintliga Betalkoll-konto?​

Du som använder Betalkoll idag och har en pågående kredit kan använda tjänsten fram till och med 15 maj. Därefter får du dina fakturor via e-post fram tills ditt ärende är avslutat.
Urk den hade man inte räknat med, bra att bli av med skit från UC men jag har använt mig av den till max hela tiden.

Urk den hade man inte räknat med, bra att bli av med skit från UC men jag har använt mig av den till max hela tiden.
Tur att man i vilket fall kan betala av den som vanligt :) Kanske kan passa på att avsluta den dom den ändå inte går att använda :)

Mitt kreditkort försvann direkt efter avslut hos dom. Tänker kanske det fungerar på samma sätt för betalkoll :)
Försökte ringa, men hade köplats 0 i över 15 min, orka inte vänta mer. Haha, får dra iväg ett mail :)

Tur att man i vilket fall kan betala av den som vanligt :) Kanske kan passa på att avsluta den dom den ändå inte går att använda :)
Ja precis, var lite så jag tänkte med. Inte för jag ville använda den mer iallafall men nu när de ändå ska ta bort den så kan man ju avsluta den så den försvinner på UC.
Då kommer jag ha 0 krediter kvar på uc, frågan är ju va som händer med betyget då :facejoy: Men ah, struntsumma vill ha bort den.

Ja precis, var lite så jag tänkte med. Inte för jag ville använda den mer iallafall men nu när de ändå ska ta bort den så kan man ju avsluta den så den försvinner på UC.
Då kommer jag ha 0 krediter kvar på uc, frågan är ju va som händer med betyget då :facejoy: Men ah, struntsumma vill ha bort den.
Ja, jag tror att betyget kommer vara bra. Jag tog bort alla förra året och det vara bra för betyget då. Nu har jag betalt in den sista i januari och det ska ( man vet ju aldrig ;) ) komma med nu i nästa uppdateringen som kommer nästa vecka , hoppas hoppas. Men 1 FF som dessutom försvinner. Hoppas på ett stort hopp! Jag menar dom har ju redan uppdaterat mina blanco med 40.000 kr mer, men inte tagit bort bort dom 30.000 kr som är betalt på krediten. Man kan ju tycka att även när totala skuldbilden minskar borde det göra något åt betyget! :)

Uppdaterar att jag fick svar av Collector att de går att avsluta kontot och betala som vanligt :)
Så nu är kontot avslutat :folded: :folded: synd jag inte kom på detta för några veckor sedan så de kom med på nästa uppdatering, men jaja :facejoy: Bättre sent än aldrig! Haha

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp