Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Collector Bank, misskött kredit?

Hej!

Vet någon om Collector rapporterar misskött kredit ifall lånet förfaller till Colligent Inkasso?
Blir det misskött kredit direkt, eller kommer det när man inte sköter betalningen hos Colligent?

Önskar gärna svar från de som vet, och inte bara vilda gissningar.

Hej!

Vet någon om Collector rapporterar misskött kredit ifall lånet förfaller till Colligent Inkasso?
Blir det misskött kredit direkt, eller kommer det när man inte sköter betalningen hos Colligent?

Önskar gärna svar från de som vet, och inte bara vilda gissningar.

Det är väl endast dom förfallna avierna som skickas dit? Dom rapporteras inte som misskött kredit.

Det är väl endast dom förfallna avierna som skickas dit? Dom rapporteras inte som misskött kredit.

Även när lånet sägs upp så skickas det till Colligent. Jag undrade om misskött kredit kommer per automatik direkt då eller om det blir ett senare skede om man inte betalar Colligent.

Jag har ej fått misskött kredit när ärenden lämnats till Colligent. Vad som händer om man inte betalar Colligent vet jag ej.

Okej. Jag fick två månaders betalningar till Colligent, som sedan togs tillbaka.
Nu hamnar allt hos Colligent om betalningen inte sker idag - så undrade mest vad som händer då, när hela lånet förfaller dit. Om det är DÅ man mått misskött, eller om det kommer om du även missköter Colligent.

Gäller det alla bolag?

Jag tänker om det är någon typ utav skillnad när krediten sägs upp till deras egna inkassobolag i ett första skede.

Gäller det alla bolag?

Jag tänker om det är någon typ utav skillnad när krediten sägs upp till deras egna inkassobolag i ett första skede.
Kanske kolla i deras villkor om det står där

Vad räknas som att den är uppsagd? När den når inkasso eller hur fungerar det?
I vanliga fall ja, när du fått uppsägningsbrev och hela lånet förfallit. Det jag undrar med just Collector är om det blir annorlunda när Colligent är deras egna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp