Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Collector amorterar extra och månadsbelopp

Om man amorterar extra hos collector, minskar månadsbeloppet eller tiden då?

tiden. man kan sedan välja en längre återbetalningstid igen och på så vis minska månadsbeloppet

tiden. man kan sedan välja en längre återbetalningstid igen och på så vis minska månadsbeloppet
Hej! Är det säkert att man kan välja det? Tänkte amortera ganska kraftigt för att få mindre månadsbelopp

Jag betalade in 83.000 för två veckor sen och min månadskostnad blev lägre. Det kanske är så att man kan välja om man vill att återbetalningstiden förkortas men att månadskostnaden sjunker är jag säker på.

Hej! Är det säkert att man kan välja det? Tänkte amortera ganska kraftigt för att få mindre månadsbelopp
det är så dom tjänar pengar, jag har haft mitt lån i ett år, jag har kunnat förlänga mitt lån ett bra tag som från början hade max tid.
efter en stor amortering så förkortades återbetalningstid jättemycket, jag kan nu sänka till att bara betala någon hundring per månad, men jag såg nu att dom vill dra 2100 denna månad mot tidigare 3900, men då har återbetalningstid samtidigt minskat med många många år automatiskt

Jag har gjort så med lån jag haft.
Det första jag gjorde så med, var ett medlemslån, där jag började betala in extra när jag kunde.
Månadskostnaden minskade, liksom tiden för när det skulle vara återbetalt. Tillslut hade jag förkortat tiden med 1-2år. Dvs de var avbet snabbare.

Gjorde likadant med mitt billån, började betala in extra på det. Nu sista betalningen förra månaden betalade jag in 9000, istället för runt 1700. (låg på 2700 från början tror jag)

Ju mer du betalar in utöver, ju mindre ränta behöver du även betala. Eftersom räntan beräknas på lånebeloppet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp