Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Chefen betalar inte in min utmätning

Tycker det dyker upp sådanahär trådar titt som tätt nu på forumet där arbetsgivaren inte betalar in till KFM (jag är också drabbad, i mitt fall drog företaget ikapp för alla månader dom missat nu på lönen i november).

Hur jävla svårt ska det vara undrar man ju...

När jag pratade med kfm sa han att dom har tusentals ärenden varje månad där företagen inte betalar in helt sjukt . Och känns som kfm inte kan göra ett dugg för att hjälpa oss

Det borde vara att anse som stöld att inte betala vidare avdragen.

När jag pratade med kfm sa han att dom har tusentals ärenden varje månad där företagen inte betalar in helt sjukt . Och känns som kfm inte kan göra ett dugg för att hjälpa oss

Ja det är ju inte KFM som felar här men man kanske kunde ha ett system där det går iväg en påminnelse ifrån KFM till arbetsgivaren eller något?

Företagen snor din lön vid utmätning, staten kommer sedan och stjäl resten. :cool:

Ja det är ju inte KFM som felar här men man kanske kunde ha ett system där det går iväg en påminnelse ifrån KFM till arbetsgivaren eller något?
Om arbetsgivaren inte följer beslutet skickas det en anmaning att redovisa varför.
Vid fortsatt utebliven betalning eller att det inte redovisas varför beslutet inte följs så lägger man upp uteblivet belopp som skuld som går att driva in från arbetsgivaren.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp