Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

ChatGPT samtal om KF och återbetalning

Asså blir tokig, chatGPT säger olika saker så vet inte riktigt vad som stämmer.
Har varit skyldig pappa i flera år och sedan i höstas så har jag betalat hans hyra istället för lånet han tog på sitt namn för mig. Hade även fonder för 17k som jag sålde och överförde till han. När skatten kom (11k)så skickade jag hälften till pappa och hälften till sambon. Har även förra månaden, denna månad samt nästa månad få betydligt mer lön. Har överfört pengar till båda då jag är skyldiga dom pengar. Har valt att skicka pengar till dom istället för att de ska ställa krav mot mig via kf. Kommer göra så då pappa kan ha en buffert fram till december på att betala lånen varje månad. Gör jag inte detta så kommer även han hamna hos kf. Och sambon är inte lika stora summor men är skyldig henne pengar.
Kf kommer ju gå igenom min bank innan löneutmätningen, kan dom då ställa krav på att min sambo och pappa ska skicka tillbaka pengarna till dom fast jag är skyldig dom pengar med. Hur tuffa är kf med att be familjemedlemmar skicka tillbaka pengar , vet att det kan ses som gömda tillgångar men det är det ju inte. Orolig över att pappa inte kommer ha en buffert längre för lånen. @Lasseman har du någon aning eller någon annan??
Jättetacksam för svar.

Osannolikt att man gör något åt det där.

Osannolikt att man gör något åt det där.
Handlar om summor (pappa)som
1. 17k
2. 5.5k (skatt)
3. 9k
4. 3k
Samt hyra alla månader, skickat pengar i samband med lönen. Sambon är mer små summor 3-5 tusen varje månad. Det sjuk är att det var skuld och rådgivnings förslag på att jag skulle skicka såhär och inte ex 35k några veckor innan utmätningen påbörjar

Beror det på vad man får för handläggare? Är det bättre och ringa in och förklara allt för dem när man får betalningsföreläggandet eller skapar man bara mer trubbel @Lasseman

Betalningsföreläggandehandläggarna kunde nog inte bry sig mindre om dom får den infon om jag ska vara ärlig.

Osannolikt att någon skulle göra något åt det där.

Betalningsföreläggandehandläggarna kunde nog inte bry sig mindre om dom får den infon om jag ska vara ärlig.

Osannolikt att någon skulle göra något åt det där.
Så du tror att det är grönt ljus? Ifall det inte är grönt ljus. Kan man be dom lägga dessa summor på min löneutmätning istället för att de ska kräva tillbaka pengarna från pappa samt sambo?

Nej det kan dom inte.
Det skulle kunna utgöra någon sorts borgenärsbrott men var du skyldig dom pengar känns inte det så troligt.

Tips på vad jag kan göra? För att slippa att de ska betala tillbaka när jag är skyldig dom.

Är det någon annan som råkat ut för att kf har krävt tillbaka pengar från närstående när ni skickat pengar till dom 1-3 månader innan löneutmätningen???

Varför i hela friden förlitar du dig på ChatGPT? I något sammanhang?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp