Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Chansning på Fairlo!

Hej,

Jag tänkte ikväll göra ett försök på att utöka mitt befintliga lilla lån på 2000:- hos Fairlo, till 50 000:-, eftersom att dem skriver när man är inloggad att dem inte tittar på ens Bisnode utan mer på deras Fairlo-Score.

Jag har 1 på Bisnode, och har skött mina fairlo betalningar varje gång.

Nu till min fråga.
När man ska fylla i månadskostnad för ytterligare lån, kan jag skriva ett mindre belopp där? Eller syns det jag har på UC?

Har förövrigt 24% på UC och 400 000 blanco-UC.

Det verkar dock som att man inte kan välja belopp när man gör en ansökan inloggad. Måste man göra en helt ny ansökan,utloggad? Och deras system känner av, någon som vet?

De ser endast det som syns på din Bisnode, alltså ej dina UC-skulder sålänge de inte är en av långivarna som meddelar både Bisnode och UC (minoriteten av de större blancona).

Jag ansökte på nytt om 10K häromdagen och kunde direkt välja som inloggad att höja direkt till 50K. Ska tilläggas att jag hade Fairlo i kring 6 månader under 2020 och har nu haft avslutat i 6 månader och alltid blivit nekad nu i efterhand (försökt 5 gånger sedan Juni?), fram tills nu i lördags konstigt nog. Än sålänge ingen kopia på Kivra men vi får väl se, märkligt vilket som.

Bisnode betyg 1 med 51ff.

Fick detta nu, har inte klickat på signera ännu:

Du har redan en Vardagskredit med ett låneutrymme på 2000 kr. Som lojal och trogen kund kan vi nu öka ditt låneutrymme till 50000 kr.

Men vart ser man nya månadsbeloppet?

Och där kom pengarna in direkt. Trodde aldrig jag skulle få, men de verkar starkt gå på " lojal kund" direktivet.

Får betala ca 1000kr/mån, ingen bra ränta (14%) men dessa pengar ska jag DIREKT betala av till Gothia inkasso (2 lån) som dödat mig med ränta. Den skulden har snarare gått upp varje månad, så detta blev en miniräddning

Hur många inbetalningar har du gjort innan du blev lojal kund med bra score

Härligt! Grattis! Nu kan det bara bli bättre. 14% var väl ändå inte så farligt högt?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp