Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Chanser till samlingslån?

Halloj. Jag och min sambo har kämpat med hennes ekonomi nu ett tag. Vi har fått ner hennes Uc förfrågningar och kan äntligen ansöka om samlingslån
Är dock rädd att hon ska få ett avslag så jag gör denna tråden för att få eran syn på saken. Vet att hon skulle bli helt knäckt om hon inte fick lånet.

hennes situation ser ut enligt följande
årsinkomst före skatt 267000
uc förfrågningar 3st
Lån som syns på uc 148000
Lån som inte syns på på uc 40000
vad tror ni om hennes chanser och vart borde vi söka lånet? Tyvärr har jag ingen möjlighet att hjälpa henne med borgenär etc.
Och hur stor summa törs man söka? Vi vill ju helst såklart lösa alla lån men vet inte om man törs söka så högt belopp ifall det blir avslag.
Borde man söka samlingslån eller Blanco? Kanske är svårt att söka samlingslån när dom inte syns på uc?

Senast ändrad:
Vad har sambon för UC riskprognos?
Hur många lån är de som syns på UC på 148 000? Är det bara lån eller kreditkort också?

Rent allmänt ser jag inga problem att hela beloppet ska gå (beroende såklart på svar på mina ovan frågor).

Man kan ju söka 188 000 och välja 148 000 som samla. Eller om t ex 40 000 av de som syns på UC har bra ränta så kan ju det behållas och ansökan blir då 148 000 och välja samla på hela beloppet och hoppas att de ej blir lösenkrav.

Goda chanser, skulle söka hela beloppet. uppge samla för det som syns på UC.

Vad har sambon för UC riskprognos?
Hur många lån är de som syns på UC på 148 000? Är det bara lån eller kreditkort också?

Rent allmänt ser jag inga problem att hela beloppet ska gå (beroende såklart på svar på mina ovan frågor).

Man kan ju söka 188 000 och välja 148 000 som samla. Eller om t ex 40 000 av de som syns på UC har bra ränta så kan ju det behållas och ansökan blir då 148 000 och välja samla på hela beloppet och hoppas att de ej blir lösenkrav.

Hon har 6,2 i kreditbetyg på Kreddy. Om det är det du syftar på?
Det är ett blanco på 70k
Ett billån på 30k
Sen credway på 30k samt någon kredit

Hon har 6,2 i kreditbetyg på Kreddy. Om det är det du syftar på?
Det är ett blanco på 70k
Ett billån på 30k
Sen credway på 30k samt någon kredit
Man kan aldrig ge några garantier men med 6,2 i risk så ska hon få erbjudanden absolut! Folk har fått lån med sämre förutsättningar här inne..

Hej! Blancolån och samlingslån är så gott som samma sak, det är ett lån utan säkerhet till viss ränta. Här får de mer erfarna rätta mig gärna om jag har fel men det brukar i regel vara enklare att bocka i rutan att syftet med lånet är att samla lån (istället för alternativen ”ny bil” eller ”renovering). De flesta bankerna är dessutom mer än behjälpliga att lösa lånen åt er, så ni knappt behöver lyfta ett finger

Hej! Blancolån och samlingslån är så gott som samma sak, det är ett lån utan säkerhet till viss ränta. Här får de mer erfarna rätta mig gärna om jag har fel men det brukar i regel vara enklare att bocka i rutan att syftet med lånet är att samla lån (istället för alternativen ”ny bil” eller ”renovering). De flesta bankerna är dessutom mer än behjälpliga att lösa lånen åt er, så ni knappt behöver lyfta ett finger
Det är precis som du säger enklare att få ett samlingslån än ett ytterligare kreditutrymme.

Det går inte att jämföra samlingslån med blancolån, då ett samlingslån tas för att samla blancolån. Ett samlingslån är enklare att få utifrån att du inte avser att utöka din belåning, lånet kan även ges med villkor att långivaren betalar in direkt så att pengarna aldrig når sitt konto.

Blancolån kallas även ibland för privatlån men är samma sak, ett lån utan säkerhet.

Samlingslån är ju bara ett ord som används till vad man ska använda det till.
I grund och botten är ett samlingslån ett blancolån.
"Hej jag ska lösa massa lån och behöver ett större blancolån" alltså så samlar man ihop lånen och får då uttrycket "Samlingslån"

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp