Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Chanser för samlingslån.

Vad tror ni mina chanser för ett samlingslån är med en nuvarande parametrar på följande:
UC
Inga betalningsanmärkningar, inkasso eller något sådant alls
Riskprognos 0,3%
75k underskott
348k inkomst (2018)
430k skuldsaldo, 13 krediter på 11 långivare
4ff, 25 april och 26 maj försvinner 2 st, resterande januari och mars -21
Äger solo en fastighet taxerad 1,9m

Tror ni det finns någon som helst möjlighet att baka ihop hela baletten till ETT samlingslån i början av juni exempelvis?

Behöver få ner månadskostnaden då sambon flyttar ut i juli och kommer själv behöva byta till ett annat jobb som troligen kommer generera mindre pengar.

Du kommer att få bra bud.

Håller med, du kommer få schyssta erbjudanden,
Finns olika, Lendo, Advisa mfl. Googla och ta det som känns bäst.

Då köttar vi en Lendo när det väl är dags.
Hur stor skillnad kan det bli på erbjudandena med 2 respektive 1 ff? På lördag försvinner ju 1/3, andra i maj och sista nästa år.

Kan det vara värt att testa redan på måndag med 2 ff eller kommer det bli stor skillnad efter maj och tom i juni när min deklarerade inkomst ökar med 50k?

Tillägg:
När jag kollar min senaste upplysningskopia i kivra från UC står det att jag har 4 ff, men pp minuc.se står det endast 3 ff?

Senast ändrad:
Förstår att det lockar att söka så snabbt som möjligt men jag tror det är allra bäst att avvakta tills din ff i maj försvinner. Jag har själv 4 ff och den sista försvinner i början av juli och den här gången har jag stälsatt mig att avvakta hela vägen tills jag får 0 kvar även om jag kommer känna mig lockad innan dess.

Det kommer gå bra för dig! Utnyttja väntan till att förfina övriga parametrar. Kanske betala ner någotb kreditkort lite extra eller så om du har möjlighet. Lycka till!

Ja det lockar otroligt mycket, men ska följa ditt råd och avvakta till maj.
Tänker att det kanske tom är mer fördelaktigt att vänta tills juni då också så min årsinkomst hinner uppdateras till det bättre?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp