Chanser att få bolån

Hej alla!
Jag och min tjej vill köpa hus. Vi bor idag i hyresrätter, vill köpa för 4mkr, och har 370tkr i kontantinsats så vi behöver topplåna resten av insatsen. Vi klarar det enligt SBABs kalkyl om vi inte har några övriga krediter, och därför har vi med hjälp av privatlån löst alla skulder.

I kreditupplysningen syns skulderna kvar - blir detta ett problem? I Kreddy uppdateras skuldsaldo varannan månad om jag minns rätt, måste vi vänta tills det uppdaterats eller kan en färsk upplysning se att vi är skuldfria?

Tacksam för svar!

Hej alla!
Jag och min tjej vill köpa hus. Vi bor idag i hyresrätter, vill köpa för 4mkr, och har 370tkr i kontantinsats så vi behöver topplåna resten av insatsen. Vi klarar det enligt SBABs kalkyl om vi inte har några övriga krediter, och därför har vi med hjälp av privatlån löst alla skulder.

I kreditupplysningen syns skulderna kvar - blir detta ett problem? I Kreddy uppdateras skuldsaldo varannan månad om jag minns rätt, måste vi vänta tills det uppdaterats eller kan en färsk upplysning se att vi är skuldfria?

Tacksam för svar!
När löste ni skulderna med privatlån?

Ok så för bästa chanser bör vi vänta tills mitten av september innan vi ansöker om lånelöfte?
Ja när kredituppgifterna på UC är uppdaterade. Det går att följa gratis med appen Kreddy med viss fördröjning (ibland någon timme efter UC och ibland flera dagar).

Men viktigt att ni verkligen avslutar lånen (slutbetalar) och inte enbart betalar in. Ni behöver kontakta kundtjänst på bankerna för det.

Hej alla!

Tacksam för svar!

Lita inte på SBABs-kalkyler.
Få inte upp förhoppningarna.
Det är det enda jag kan säga.
Det ni ska göra är att göra en ansökan via hemsidan och SEDAN resonera kring allt.

Deras kalkyl är väldigt generös.
Deras program som analyserar ekonomiska förutsättningar och handläggare är inte.

Lita inte på SBABs-kalkyler.
Få inte upp förhoppningarna.
Det är det enda jag kan säga.
Det ni ska göra är att göra en ansökan via hemsidan och SEDAN resonera kring allt.

Deras kalkyl är väldigt generös.
Deras program som analyserar ekonomiska förutsättningar och handläggare är inte.

kalkylen stämde överens med det Nordea sa till oss, men Nordea ville inte låna ut till kontantinsats. Vilka andra banker tror ni kan låna ut mer om vi inte kommer i mål med SBAB?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp