Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Chans till samlingslån?

Sälj bostadsrätten? Om jag tolkar dig rätt så är den värd en miljon mer än vad du har i total skuld, blancolån inräknade? Då har du en miljon i handpenning till en ny bostad, du är helt skuldfri, och du tjänar 420 000 om året. Det kunde vara värre.
Skatten då? Blir nog en bra slant på den summan. Och om personen har bluestep idag så nog inte lätt att få nytt lån?

Skatten då? Blir nog en bra slant på den summan. Och om personen har bluestep idag så nog inte lätt att få nytt lån?

Går att få uppskov på hela eller delar, så den delen löser sig

Jag kunde flytta mina bolån från Bluestep till Ikano utan problem vilket är det bästa jag gjort.

Och vad ska personen bo under tiden? På hotell eller under en bro?
Finns väl tusen alternativ bara man har lite innanför skallbenet och är lite kreativ. När det dessutom går att lösa en problematisk situation och tjäna en massa pengar så kan man väl undvara att vara fin i kanten tills man har köpt en ny bostad.

Finns väl tusen alternativ bara man har lite innanför skallbenet och är lite kreativ. När det dessutom går att lösa en problematisk situation och tjäna en massa pengar så kan man väl undvara att vara fin i kanten tills man har köpt en ny bostad.
??

Och vad ska personen bo under tiden? På hotell eller under en bro?

Tja, hotell funkar väl rätt länge om man har en miljon som bränner i fickan, men annars kanske personen i fråga kan kinesa hos en släkting eller kompis ett tag? Vad vet jag. Om inte annat borde man kunna hyra ett rum...

Det verkar dumt att någon som är miljonär sitter och grubblar på hur man kan låna pengar av Bluestep för att klara vardagen.

Vid en eventuell försäljning av lägenheten så borde det bli ungefär 1 miljon över om den säljs enligt värderingen. Detta efter att ha löst alla blanco/krediter! Det borde då inte vara omöjlig att hitta ett ställe att kvarta på i ett par månader tills UC scoren är bra igen. Naturligtvis vore det bra att spendera så lite pengar som möjligt så att pengarna kan användas till insatsen till den nya lyan.
Kompisar, föräldrar eller andra släktingar är ju naturligtvis det billigaste alternativet om det finns möjlighet. Annars kan man ju faktiskt försöka hyra ett rum av någon då inte situation är speciellt långvarig alternativt hyreslägenhet. Men visst man kan också bo på hotell om så önskas, men då skulle jag se till att höra av mig till ett ställe som sällan är fullbokat. Förhandlar man bort frukosten och städning typ max 1x i veckan så borde man kunna få ner kostnaden till ett rimligt pris. Jag hade en kompis som gjorde detta i en mellanstor stad i Sverige och månadskostnaden vart inte mycket dyrare än en vanlig hyreslägenhet. Som sagt är man bara lite kreativ och vill lösa problemet så gör man det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp