Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Chans till samlingslån

Hej! Min första tråd här hos er på forumet, jag undrar vad ni tror är mina chanser att få till ett samlingslån efter nya skatteuppgifter.
Kommer då gå från:
2023: 197.000:- inkomst
2024: 403.000:- inkomst.
Påverkar detta UC-score mycket med tanke på att det är en dubblering av inkomst sedan förra gången?

Nya årsinkomsten: 403.000:-
Synligt på UC 447.000:
Collector: 155.617:-
NOBA/Norwegian: 240.505:-
Northmill: 50.000:-
Nuvarande UC är inte bra alls, betyg mindre bra med 22,1%. Troligen pga dålig inkomst enligt mig. Har 6st förfrågningar varav 3 är 6 månader gamla.
Inga anmärkningar eller liknande.

Tänker ett samlingslån på 290.000:- för att samla ihop Norwegian och Northmill till ett och samma. Vad tror ni chanserna på det är? Svårt att uttala sig kanske när man inte vet hur mycket det förbättras men vad är eran erfarenhet av förbättringar av högre inkomst?

Hej! Min första tråd här hos er på forumet, jag undrar vad ni tror är mina chanser att få till ett samlingslån efter nya skatteuppgifter.
Kommer då gå från:
2023: 197.000:- inkomst
2024: 403.000:- inkomst.
Påverkar detta UC-score mycket med tanke på att det är en dubblering av inkomst sedan förra gången?

Nya årsinkomsten: 403.000:-
Synligt på UC 447.000:
Collector: 155.617:-
NOBA/Norwegian: 240.505:-
Northmill: 50.000:-
Nuvarande UC är inte bra alls, betyg mindre bra med 22,1%. Troligen pga dålig inkomst enligt mig. Har 6st förfrågningar varav 3 är 6 månader gamla.
Inga anmärkningar eller liknande.

Tänker ett samlingslån på 290.000:- för att samla ihop Norwegian och Northmill till ett och samma. Vad tror ni chanserna på det är? Svårt att uttala sig kanske när man inte vet hur mycket det förbättras men vad är eran erfarenhet av förbättringar av högre inkomst?
Om du har en UC-risk på 22 % är det ganska osannolikt att du får ett bra om ens något låneerbjudanden via en låneförmedlare. Det kan också bero förutom inkomsten om hur nya dina lån eller kreditupplysningar är.

Om du har en UC-risk på 22 % är det ganska osannolikt att du får ett bra om ens något låneerbjudanden via en låneförmedlare. Det kan också bero förutom inkomsten om hur nya dina lån eller kreditupplysningar är.
Det jag hoppas är att UC-risken ska bli betydligt bättre av dubblerad inkomst men vet inte exakt hur mycket det påverkar.

Det jag hoppas är att UC-risken ska bli betydligt bättre av dubblerad inkomst men vet inte exakt hur mycket det påverkar.
Sen lånen är inte nya, 2021 och 2023. Kreditupplysningar betydligt nyare, sex månader gamla är 3 av de resterande nyare.
Tror dock min stora UC-risk grundar sig i låg inkomst och hög skuldsättning sett till inkomst men ville höra lite med er här om inkomsten påverkar UC-betyget så mycket eller vad det är som påverkar det mest.

En UC på 22 % är relativt hög för att enbart kunna förklaras av inkomstrelaterade faktorer. Har du exempelvis ett maxat eller övertrasserat konto hos Northmill eller liknande som kan påverka negativt? men söker du inga krediter och inkomsten tas upp i deras modell som brukar köras i mitten på månaden eller när det nu var. Tror det står mycket om det i den stora UC tråden om betyg etc.

Det kommer att hjälpa men det är inte grundorsaken till det höga betyget.

Är alltså 3 av förfrågningarna färskare än 3 månader om jag förstod rätt? Är Northmill kredit och isåfall närintill maxad? Jag tror nämligen att det är huvudboven tyvärr.

Det kommer att hjälpa men det är inte grundorsaken till det höga betyget.

Är alltså 3 av förfrågningarna färskare än 3 månader om jag förstod rätt? Är Northmill kredit och isåfall närintill maxad? Jag tror nämligen att det är huvudboven tyvärr.
Ja, helt rätt. Northmill är maxad och har väldigt svårt att få ner den enbart på månadsbetalning då den är hiskeligt dyr. Har även utanför UC som försvårar Snöbollsmetoden för mig just nu.
Ska se om jag kan hitta en lösning på att få ner den en bit för bättre betyg men dem lär väl se att jag betalat en klumpsumma dit just innan och frågan är då om det påverkar deras bedömning.

Jag förstår, det är ett jobbigt läge som jag också tidigare befunnit mig i.. Jag lyckades lösa det med ett lån på 20-25% ränta utanför UC för stunden för att få bättre betyg några månader innan jag sökte.

Tyvärr osäker på vad det finns för lån utanför UC nu förtiden men förut använde jag Extralånet. Om du har råd med månadskostnaden nu kanske det kan vara värt att kika på vilka aktörer som erbjuder liknande för att försöka förbättra betyget..

Jag tycker du ska ringa collector o höra om en höjning för att samla allt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp