Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Chans till samlingslån?

Hej

Vad tror ni om mina chanser till ett samlingslån? Jag tjänar 18500 kr efter skatt varje månad är fastanställd. Har 24,2 i UC score. Finns det någonstans jag kan samla nedan lån utan medsökande? Eller måste jag vänta tills min score har blivit bättre? Har 13 förfrågningar på UC två försvinner nästa månad. Är det värt att vänta och söka nästa månad istället eller? Dom övriga 11 förfrågningarna försvinner nästa år….

Vivus - 58 tkr

Ferrartum - 45 tkr

Northmill - 50 tkr

Loanstep - 26200 kr

Viaconto - 12304

Happy cash - 3822

Saldo - 5100

Tror tyvärr att du inte får igenom bättre villkor genom att söka samlingslån.
Försök att bryta cirkeln och få bort följande (fokusera på en i taget)

1. Happy cash - 3822
2. Saldo - 5100
3. Viaconto - 12304

Du kommer då minska antalet krediter och när du blir av med dessa förbättras din UC, samt att dina dina förfrågningar minskat eller försvunnit helt.
Därefter kan du prova att söka samlingslån.

Själv har jag 0,6 och inga förfrågningar hos UC. Tänker inte prova att söka för att få ner räntan på mina kvarvarande blancolån då jag inte ser det som en lösning längre.
Kan förmodligen få ner räntan med ca 1%, men ej värt besväret.

Hej

Vad tror ni om mina chanser till ett samlingslån? Jag tjänar 18500 kr efter skatt varje månad är fastanställd. Har 24,2 i UC score. Finns det någonstans jag kan samla nedan lån utan medsökande? Eller måste jag vänta tills min score har blivit bättre? Har 13 förfrågningar på UC två försvinner nästa månad. Är det värt att vänta och söka nästa månad istället eller? Dom övriga 11 förfrågningarna försvinner nästa år….

Vivus - 58 tkr

Ferrartum - 45 tkr

Northmill - 50 tkr

Loanstep - 26200 kr

Viaconto - 12304

Happy cash - 3822

Saldo - 5100
Det enda som syns på din UC är northmill kontokredit och antar att den är full utnyttjad och sedan kan din ferratum också synas och då som kredit också och det sabbar ditt kreditbetyg. Dom andra syns inte i din UC det som förstör din Uc är krediterna northmill och Ferratum om den syns och sedan alla dina förfrågningar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp