Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Chans till samlingslån?

Hej! Sitter i lite utav en rävsax, jag har ett par dåliga smålån och krediter och har över året dragit på mig allt för många Uc ca 50ff och har ett uc betyg på 46%, jag har försökt att hitta något lån på 150 000 för att samls ihop alla dessa dåliga lån. Jag har inget spelberoende och har aldrig spelat. Har ett fast jobb som yrkeschaufför med 34 000kr/mån. Jag har heller inga betalningsanmärkningar. Har även kasst bisnode betyg 1. Har försökt att få tag på ett snabblån där på 20 000 för att släcka en kredit men det verkade omöjligt. Har ni några tips ? Jag har hög på creditsafe med har redan ferratum.
Har ingen möjlighet till medsökande. /hanSH

Tyvärr ingen chans alls.

Du får helt enkelt hålla ut under en längre tid.

Om du har höga kostnader så bör du se över om du kan minska kostnaden något och slå ihop några möjligtvis tills vidare på några ”mindre sämre” lån. Extralånet t.ex beviljade mig 50K förra året trots sämsta Bisnode-betyget då de använder Instantor för att kontrollera betalningsförmåga uttöver infon i upplysningen.

Tyvärr ingen chans alls.

Du får helt enkelt hålla ut under en längre tid.

Om du har höga kostnader så bör du se över om du kan minska kostnaden något och slå ihop några möjligtvis tills vidare på några ”mindre sämre” lån. Extralånet t.ex beviljade mig 50K förra året trots sämsta Bisnode-betyget då de använder Instantor för att kontrollera betalningsförmåga uttöver infon i upplysningen.
Tack för svaret, jo tyvärr verkar du ha rätt i att det är omöjligt. Jag ska försöka sikta på att inte ta några uc på ett helt år och få det nollställt så man kanske om 1 års tid kan få ett bra samlinglån med bra ränta. Blev du beviljad med bisnode 1? Då ska jag skicka iväg en ansökan på 20tkr, det är just det som är akut iaf så jag slipper inkasso kostnader. Tycker dock att fler banker borde kunna erbjuda manuella granskningar på folk? Som i mitt fall då jag inte har betalningsanmärkningar och inte speciellt höga lån/krediter enligt mig (~200 000kr)

Tyvärr ingen chans. Men eftersom du har Ferratum så kan du nyttja betalningsfria månader. Tror de erbjuder 2 månader men får inte tas i rad.

Sluta söka lån det är inte lösningen. Sätt dig ner och se över alla lån och kostnader du har och börja planera. Du har alldeles för låg belåning för att hamna där du verkar befinna dig nu.
Inga nya lån från och med nu. Städa ekonomin under kommande året så du får rätt förutsättningar för ett bra samlingslån.
Efter du skrivit ner alla utgifter, ring varje lånegivare för att få betalningsfria månader, fryst ränta, amorteringsfritt osv. Pengar som frigörs måste läggas på de minsta dyra lån/krediter och släcka de. En åt gången. Se över ALLA utgifter och ta bort onödigt. Streaming, telefon abonnemang, försäkring (förhandla), gå verkligen genom alla. Detta skapar kontroll och rätt förutsättningar för att få ordning på din ekonomi och framtid. Lycka till!

Som jag skrivit till många här hitta ett extra jobb för att överleva och betala av dina skulder med din lön. Det finns gott om jobb på distans

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp