Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Chans till samlingslån med ~30% UC risk?

Hej,

min sambo är trött på mina höga utgifter och har tagit upp idén om att samla mina lån till ett stort lån som hon står som medlåntagare på. Synligt på UC har jag ca 650 000SEK och betalar ca 14000 i månaden för dessa lån. Hon har 0.2% risk med en upplysning och inga lån.

Mina inkomster är 390t / 130t underskott
Hennes är 430t / 5000 överskott

Finns det chans för mig att hitta ett lån på 600 000 med henne som medlåntagare och vad skulle vi landa på för ränta då, tror ni?

Jag har ca 5 förfrågningar som försvinner i juli, är det bättre att vänta till dess? Inga anmärkningar, inget hos kronofogden.

Vår plan är då att lägga lånet på 5 år och betala runt samma summa varje månad, men istället för att göra det i 15 år så gör vi det i 5 och sen är det över.

Bra forum, tack för att ni finns =)

Om hon ska stå som medsökande.. så är det faktiskt bättre att hon tar lånet på sig själv.. om det är ett alternativ. Tror nio skulle få mycket bättre förutsättningar. Börja med att söka 350 på tex Lendo och samla de absolut dyraste krediterna. Söka sedan 250tkr på Advisa.. och samla övriga.

Det är ingen mening att söka alls menar du? Jag vill självklart inte att de ska stå på enbart henne och vi förstår att räntan eventuellt blir sämre med mig inblandad. Men det är en kostnad vi är villig att ta och har utrymme för. Spelar mina FF någon roll i det hela, är det mer värt att vänta till juli eller ska vi köra på nu?

Ledsen att komma med så tråkiga besked men jag tror att chansen att du får ett samlingslån, även med din flickvän som medlåntagare (och hennes fina förutsättningar), är små om inte obefintlig med den UC risk du nu har. Bankerna är tyvärr inte så generösa trots medlåntagare som man kan önska. Möjligtvis att ni får ett erbjudande genom Nystart Finans men dessa är vidriga och några jag skulle hålla mig lååångt borta ifrån.

Lycka till oavsett, hoppas det löser sig på något sätt.

Jag tror att ni kan söka .
Men jag skulle sätta henne som huvudsökande och dig som medlåntagare egentligen bara för hon har bäst betyg inga ff och inga tidigare lån . En förmedlare söker först på er båda sen enbart på henne ifall ni inte får tillsammans så har jag fattat det .

Återkom gärna hur det gick

Jag sökte på Advisa och Lendo med mig som huvudsökande och fick erbjudande av Collector 388 000 och 300 000 respektive... Går ju inte ta båda lånen, eller? Det hade blivit den månadskostnad jag tänkt mig i så fall, men bara ett av dem blir inge bra.

Jag sökte på Advisa och Lendo med mig som huvudsökande och fick erbjudande av Collector 388 000 och 300 000 respektive... Går ju inte ta båda lånen, eller? Det hade blivit den månadskostnad jag tänkt mig i så fall, men bara ett av dem blir inge bra.

Vad fick du för ränta?
Tror inte du kan välja båda.
Vet att det diskuterats angående detta ämne i en del andra trådar.

Vad fick du för ränta?
Tror inte du kan välja båda.
Vet att det diskuterats angående detta ämne i en del andra trådar.

Nej det är klart man inte kan välja båda, vid närmare eftertanke... 12% hamnade räntan på, men går från att ha 1500 till 5000 över varje månad med detta, så det var bra... :) Återbetalning 8 år. 6300 i månaden.

Nej det är klart man inte kan välja båda, vid närmare eftertanke... 12% hamnade räntan på, men går från att ha 1500 till 5000 över varje månad med detta, så det var bra... :) Återbetalning 8 år. 6300 i månaden.

Om du fått bud hos båda förmedlarna så är det klart att du kan ta ett bud hos vardera förmedlare, varför skulle det inte gå menar ni? Du kan inte ta två bud hos en och samma förmedlare men det verkade på dig som att du fått bud från båda?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp