Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Chans till lån

Hej

Hur stor chans har man att få lån om man har kreditbetyg 0.8 % . Efter uppdatering i Augusti

Har blancolån på ca 320000 och skulle behöva 50000 till för att plocka bort det sista kreditkortet på 10000 och övriga 40000 till ett sms lån och buffert ?

Årsinkomst 395000 :-

Nån som vet eller tror ?

Ska du inte prova att ta ett nytt blancolån på 370000 och lösa det gamla? Lär bli mindre månadskostnad och utifrån de uppgifter du lämnat här borde det inte vara omöjligt.

Kanske kan vara ett alternativ men ligger inte maxgränsen på 350000 på de flesta långivare ??

Hur stor betydelse har kreditbetyget vid lån ??
Har ju tagit bort andra krediter på ca 50000 innan jag fick så bra kreditbetyg som jag har nu i mitt tycke . Innan låg jag på 3.2 innan uppdatering

Kanske kan vara ett alternativ men ligger inte maxgränsen på 350000 på de flesta långivare ??

Hur stor betydelse har kreditbetyget vid lån ??
Har ju tagit bort andra krediter på ca 50000 innan jag fick så bra kreditbetyg som jag har nu i mitt tycke . Innan låg jag på 3.2 innan uppdatering

Jo, 350 är någon sorts branschstandard, men det finns ett gäng som har upp till 400 och 500 000. Kreditbetyget är en viktig faktor, men det är inte ensamt avgörande. Men någonstans runt 50% av den samlade bedömningen ligger den säkert bakom (om man nu kan sätta procentsatser på sådant), förutsatt att man har fast inkomst - man kan ha finfint kreditbetyg utan en krona in. Andra faktorer är antal förfrågningar, många förfrågningar på kort tid, tid sedan den senaste förfrågningen, underskott i förhållande till lön m.m.

Nordnet, Nordax, Svea, KonsumentKredit och Bank Norwegian är några aktörer som lånar ut över 350 000 som jag känner till på rak arm, men räntorna blir nog lite högre. Månadskostnaden blir kanske ändå lägre än två lån? Du kan ju också byta till en annan långivare när lånet minskat till under 350 000.

Jag har fyra olika långivare och står på lånen ensam. Utöver detta har jag en avbetalning på en bil på drygt 100 k.
Inget att vara stolt över eller att rekommendera såklart men så ser min hemska verklighet ut!
Nu är jag på väg ner och har betalat ner och sagt upp flera kreditkort och gjort lite extra amorteringar.
Jag har en bra inkomst och ett extrajobb som ger mig ca: 3500 efter skatt/månad.
Lång väg kvar men det går åt rätt håll!

Inkomst 344 och 24 i underskott och risk 14% när senaste lånet på 150000 beviljades.

Idag har jag en inkomst på 410 och underskott på 70 och ett kreditbetyg på 8,5

Inkomst 344 och 24 i underskott och risk 14% när senaste lånet på 150000 beviljades.

Idag har jag en inkomst på 410 och underskott på 70 och ett kreditbetyg på 8,5

Ok känns ändå som att du är på rätt väg och kämpar jag är ju inte riktigt där men känner att jag måste fixa detta innan det är försent jag önskar dig lycka till och tack för upplysningarna .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp