Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Chans till lån senare i år?

Idag 10.8 på uc och då syns endast 220000 kr inkomst av tjänst 2021.
Idag en anmärkning utmätningsförsök och historiskt skuldsaldo senaste 18 månaderna.
inga lån eller krediter och en uc förfrågan som går ut nu från hyresvärd.

Senare i höst:
450.000 kr i årsinkomst
12000 kr i underskott
Ingen anmärkning/utmätningsförsök
Inga lån/krediter
Inga uc förfrågningar

vad tror ni man kan låna?

Är det ett vanligt blancolån eller bolån du tänker på?

Du borde kunna få 500k på ett vanligt blanco men från ett begränsat antal banker. Dom flesta banker/långivare erbjuder upp till 350k men det finns några få som erbjuder 500k. Sedan kan du säkert låna mer i efterhand men för en enskild ansökan blir det svårt att låna mer än 500-600k.

Så det finns hopp iaf trots mitt historiska skuldsaldo?

Så det finns hopp iaf trots mitt historiska skuldsaldo?
Om jag förstod ditt inlägg rätt så försvinner även historiska skuldsaldot då det har gått mer än 24 månader sen det registrerades nu när du ska söka i höst?

Ahh, nu såg jag att det antagligen är 6 månader kvar då tills det är 24 månader gammalt? Det historiska skuldsaldot kan bli ett problem, ja. Dom flesta tittar inte ens om man har ett synligt sådant. Anmärkningar är nästan bättre i det fallet.

Nej skuldsaldot försvinner helt och hållet 20240101

Nej skuldsaldot försvinner helt och hållet 20240101
Då kan det bli svårt att få lån innan den är borta. Bästa i nuläget vore nog att prata med din egna bank och bara diskutera kring din situation och vad dom skulle kunna erbjuda i dagsläget. Utan att dom tar en UC, såklart. Då slipper du dra på dig en förfrågan och kan få lite bättre svar på vad som är och inte är möjligt för dig! Lycka till.

Jag har lite samma förutsättningar som du, så jag hoppas det går bra för dig senare i höst.

I mitt fall

Idag 8.6 på uc
Årsinkomst 310k i 2022, och 220k i 2021.
En anmärkning, utmätningsförsök, som försvinner i september.
Har ett skitlån utanför UC på 50k.
Hade ett underskott på 16k i 2022.
Har en ff på UC som försvinner i juli.
Och jag har ett historiskt skuldsaldo från 24 november 2021. Hoppas det försvinner i november bara.

När allt det är borta hoppas jag kunna ta ett lån på 15 år och parkera all skit jag har. Bl.a. skitlånet och mina sista inkassoskulder.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp