Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Chans till billån?

Hej!

Funderar på köpa bil och då ta ett billån, skulle vilja köpa en för 200k.
Har bara jobbat 2.5 år sen jag studerade i 3 år på Universitet, innan dess hade jag jobbat 7 år så lite osäker på hur UC kollen blir då årsinkomsten för 2018 är lite lägre.

Årsinkomst för 2018 är då bara 207k (hann bara jobba halva året)
Årsinkomst för 2019 är 357k
Blanco: 111k
Kontokredit: 0-4k (räntefritt tankkort som betalas ner till 0 varje månad)
Fastighet: 334k (50% ägarandel)
Antal krediter: 4
3 FF varav alla försvinner 28 Juli
Inga anmärkningar
Betalade för att kolla kreditscore och betyg, fick 0.2% betyg och 706 i score.

Vad tror ni chansen är? Vill inte behöva göra fler FF än nödvändigt.

Tack på förhand!

Hej!

Funderar på köpa bil och då ta ett billån, skulle vilja köpa en för 200k.
Har bara jobbat 2.5 år sen jag studerade i 3 år på Universitet, innan dess hade jag jobbat 7 år så lite osäker på hur UC kollen blir då årsinkomsten för 2018 är lite lägre.

Årsinkomst för 2018 är då bara 207k (hann bara jobba halva året)
Årsinkomst för 2019 är 357k
Blanco: 111k
Kontokredit: 0-4k (räntefritt tankkort som betalas ner till 0 varje månad)
Fastighet: 334k (50% ägarandel)
Antal krediter: 4
3 FF varav alla försvinner 28 Juli
Inga anmärkningar
Betalade för att kolla kreditscore och betyg, fick 0.2% betyg och 706 i score.

Vad tror ni chansen är? Vill inte behöva göra fler FF än nödvändigt.

Tack på förhand!
Kommer gå bra

Jag tror du kan vara lugn och till och med unna dig en ännu dyrare bil om du nu känner behov av det.

Lycka till!

Inga problem

Så länge du har minst 20 % att lägga kontant så är det inga problem. Har du inte det så får du inget billån, oavsett andra förutsättningar.

Vissa firmor har kontantinsats lån.

Men dom får inte ha det..
"
Kontantinsats vid kreditköp
26 § Vid kreditköp av en vara ska säljaren ta ut en kontantinsats av köparen i enlighet med god kreditgivningssed.
Kontantinsatsen ska motsvara minst 20 procent av varans kontantpris, om inte särskilda förhållanden föranleder annat.

Som kontantinsats anses inte betalning med medel som köparen får låna av säljaren eller av någon annan kreditgivare på grund av en överenskommelse mellan denne och säljaren.

27 § Om en näringsidkare för sin egen eller någon annans räkning säljer en vara utan att iaktta 26 §, ska det anses utgöra en åtgärd i strid mot 5 § marknadsföringslagen (2008:486)."

Men dom får inte ha det..
"
Kontantinsats vid kreditköp
26 § Vid kreditköp av en vara ska säljaren ta ut en kontantinsats av köparen i enlighet med god kreditgivningssed.
Kontantinsatsen ska motsvara minst 20 procent av varans kontantpris, om inte särskilda förhållanden föranleder annat.

Som kontantinsats anses inte betalning med medel som köparen får låna av säljaren eller av någon annan kreditgivare på grund av en överenskommelse mellan denne och säljaren.

27 § Om en näringsidkare för sin egen eller någon annans räkning säljer en vara utan att iaktta 26 §, ska det anses utgöra en åtgärd i strid mot 5 § marknadsföringslagen (2008:486)."
Nej det vet jag men vissa har det iaf.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp