Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Catalunia Capital har tagit en upplysning på mig - Vad i helvete?

Jag ringde deras kundtjänst, men dom hänvisade endast till Mail så allt ska finnas dokumenterat.
De svarade inte på några frågor alls egentligen. De lovade att svara innan klockan 17 idag, och då ringde jag straxt innan 15. Fortfarande inte fått svar.

De har tagit på mig med idag.
Jag har dock ett lån hos Extralånet, men jag är i fas med betalningarna där!

Även jag kommer mejla dem båda!

Vad har ni skrivit till Bisnode?
Samt vilken mejladress har ni använt till Catalunia?

Senast ändrad:
Viktigaste är att du kontaktar Utredning hos Bisnode.

Don har inget legitimt skäl att ta en upplysning pp någon som har ett lån och sköter sina betalningar.

Fick nu detta mail om det nu har något samband:

"Du underrättas härmed att Extralånet/Catalunia Capital AB, Org. Nr: 556812-9414, har överlåtit samtliga sina rättigheter och skyldigheter (inklusive rätten till betalning) enligt Kreditavtalet till Nordiska kreditmarknadsaktiebolaget (publ), Org. Nr. 556760-6032 (nedan "Nordiska"). Betalning kan därmed endast ske med befriande verkan till Nordiska och rådigheten över Kreditavtalet ligger hos Nordiska såsom ny kreditgivare.

Nordiska har givit Extralånet i uppdrag att administrera Kreditavtalet för Nordiskas räkning, varför Kunden fortsatt ska vända sig till Extralånet (kontakt@extralanet.se) med eventuella frågor om Kreditavtalet till dess Nordiska meddelar Kunden annorlunda. Om du inte är nöjd med det svar du får av Extralånet ska du kontakta klagomålsansvarig hos Nordiska på email info@nordiska.se, postadress Nordiska Att: Klagomålsansvarig, Box 173 101 23 Stockholm alternativt genom Nordiskas webformulär under kundklagomål på www.nordiska.se/kundtjanst-och-kontakt

Den kundservice som tillhandahålls av Extralånet fortsätter som tidigare, med samma telefonnummer och övriga kontaktuppgifter.

Kom ihåg! Du kan alltid logga in på Mina Sidor för att se aktuell skuld samt betalningsuppgifter gällande ditt lån:
https://www.extralanet.se/minasidor

Med vänliga hälsningar,
Extralånet"

Don har inget legitimt skäl att ta en upplysning pp någon som har ett lån och sköter sina betalningar.
Då gör jag så! Ska klura ihop något att skriva, sånt här är inte okej! Hade köpt de om det var för nån månad sen när jag missade en betalning, men det betalade jag ju och är i fas och fått det bekräftat via mejl från dem.
Tack snälla för svar!

Fick nu detta mail om det nu har något samband:

"Du underrättas härmed att Extralånet/Catalunia Capital AB, Org. Nr: 556812-9414, har överlåtit samtliga sina rättigheter och skyldigheter (inklusive rätten till betalning) enligt Kreditavtalet till Nordiska kreditmarknadsaktiebolaget (publ), Org. Nr. 556760-6032 (nedan "Nordiska"). Betalning kan därmed endast ske med befriande verkan till Nordiska och rådigheten över Kreditavtalet ligger hos Nordiska såsom ny kreditgivare.

Nordiska har givit Extralånet i uppdrag att administrera Kreditavtalet för Nordiskas räkning, varför Kunden fortsatt ska vända sig till Extralånet (kontakt@extralanet.se) med eventuella frågor om Kreditavtalet till dess Nordiska meddelar Kunden annorlunda. Om du inte är nöjd med det svar du får av Extralånet ska du kontakta klagomålsansvarig hos Nordiska på email info@nordiska.se, postadress Nordiska Att: Klagomålsansvarig, Box 173 101 23 Stockholm alternativt genom Nordiskas webformulär under kundklagomål på www.nordiska.se/kundtjanst-och-kontakt

Den kundservice som tillhandahålls av Extralånet fortsätter som tidigare, med samma telefonnummer och övriga kontaktuppgifter.

Kom ihåg! Du kan alltid logga in på Mina Sidor för att se aktuell skuld samt betalningsuppgifter gällande ditt lån:
https://www.extralanet.se/minasidor

Med vänliga hälsningar,
Extralånet"
Kul, fick precis samma mail jag med. Då är jag inte själv. Dom har inte tagit nån upplysning vad jag kan se än iaf

Vad fan sysslar dom med...

Ska man kontakta Nordiska också kanske?

Om du inte är nöjd med det svar du får av Extralånet ska du kontakta klagomålsansvarig hos Nordiska på email info@nordiska.se, postadress Nordiska Att: Klagomålsansvarig, Box 173 101 23 Stockholm alternativt genom Nordiskas webformulär under kundklagomål på www.nordiska.se/kundtjanst-och-kontakt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp