Tack för att du tog dig tid att svara. Jag mår dåligt och därför blev jag tyst för jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare. Jag menar inte att dom ska återbetala för att jag körde bil och spelade eller spelade sent utan ville bara säga hur sjukt detta är. Spela när man kör bil är väldigt allvarligt och även när man ska sova så spelar man och då får man dåligt sömnkvalitet som så går utöver hälsan. Har spelat lite på något annat bolag, men alla krävde dokumentation av inkomsten eller liknande. Inkom jag inte med den så blev jag avstängd eller begränsad till typ 2000kr att spela per månad. Men i det här fallet har det ena bolaget aldrig frågat om något liknade och det andra fick uppgiften om min låga inkomst och det vara bara att fortsätta. Det jag menar är att bolagen hade kunnat hjälpa mig, eftersom jag själv inte kunde hjälpa mig, genom att begränsa mig att förlora så mycket pengar. Jag förlorade verkligen, även när jag vann lite mer så tog jag inte ut pengarna. Vet inte alla hur man går vidare med detta…man mår fruktansvärt dåligt.Lagstiftningen är också utformad på det sättet att avtal som medfört nytta inte skall ersättas. Spelbolag skyddar sig bakom avtalet vid din registrering på spelbolaget. Spel är typiskt sätt en produkt som medfört nytta så fort den konsumerats i den meningen att om en person, oaktat påverkan av psykisk störning eller spelberoende, kan tillgodogöra sig nyttan av spel så skall någon återgång av utgivna prestationer ej ske. Jag är medveten om att det kan låta konstigt att spel medför nytta, men jag försöker beskriva hur man ur ett juridiskt perspektiv kan tolka lagstiftningen.
När det gäller AML regelverket har du utgjort relativt hög risk i min mening eftersom dina samlade insättningar är relativt höga i dessa sammanhang. Detta innebär i praktiken att några egentliga kontroller hade krävts.. Min bedömning är att din grundkärna bör vara delvis argumentation kring AML i detta fall. Bland många andra argument du hade kunnat lägga till.
Men att du körde bil och spela på nätter! Det där räcker inte till tyvärr, och detta är en av anledningarna jag brukade hjälpa folk med dessa ärenden. Nästan alla kunder hade kunnat (som spelar slots) hamna i den kategorin. Det utgör ingen anledning att återbetala.
Dessutom missar du den viktigaste frågan för att kunna få hjälp:
Vad för spelbolag gäller det?
Vad för spelbolag spelar stor roll och är direkt avgörande. Speciellt idag.
Flesta huvudmän på spelbolag tro det eller ej tar krav angående ansvarsfullt spelande på största allvar och många bolag tävlar att förbli en ledande aktör inom det området. Många spelbolag skiljer sig här dock då de använder sina egna automatiserade system för att upptäcka ett ohälsosamt spelande och arbetar övergripande med tillsyn i olika former.
En viktig sak är också ifall slutsatsen är att ditt spelmissbruk uppkommit långt innan du blev kund hos spelbolaget eller inte, och ifall den ekonomiska effekt spelmissbruket fått i huvudsak är att hänföra till andra operatörer eller inte.
Av principiella skäl anser sig spelbolag inte kunna göra några överenskommelser om det inte finns tydliga brister eller felaktigheter i förhållande till vid var tid gällande reglering.
Det du kan göra är ett riktigt bra ärende på nytt och krav på omprövning men du måste komma med nya krav/ny information annars tas ärendet inte upp och generellt bör du inte spamma mails eller skicka upp för mycket mail för till slut låser de ditt ärende och då kommer du aldrig ens få ditt ärende uppskickat till ansvarig avdelning.
Det viktiga är att du försöker komma överens med spelbolaget och når en överenskommelse kring att du väljer att godta en rimlig överenskommen summa mot att du släpper alla reservationer för framtida krav eller liknande.
Men du behöver bättre argument än att du körde bil och spela sena nätter och att du låna pengar.. tro mig spelbolag vet att folk lånar pengar för spel. Majoriteten av deras toppspelare gör det - Kunderna dom älskar.
Återigen: Vad för spelbolag är A och O. Sedan kan man kolla på annat.
Lycka till.