Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Cashking, bluff faktura

Har först fått en vanlig faktura från cashking på 495 kr för en ansökningsavgift, men mig veterligen har jag aldrig varit inne på den sidan.
Sen den här veckan dök det upp en ny faktura på 695 kr för förseningsavgift också.

Dom svarar inte på mail, och ringer man säger en telefonsvarare att deras kundervice är öppen onsdagar 16-19. Men det stämmer inte för är bara telefonsvarare då också.
vad ska jag göra? polisanmäla?

Är rädd att dom kommer skicka vidare till fogden.

Komiskt, jag har råkat ut för EXAKT samma sak, fick idag en påminnelse på den första fakturan, trots att jag bara varit inne på deras sida, men aldrig ansökt! Kan man få hjälp från Konsumentverket med detta tro? Jag ska maila dem och fråga! Eller om någon annan vet hur man slipper betala denna felaktiga skuld! Vi hörs vidare om det här, trådstartaren!

Låter ju märkligt om ni fått faktura som ni menar på grund av att ni varit inne på deras sida. Dom kan ju aldrig veta vilka ni är baserat på vilken dator ni är inne på deras sida med. Ni måste isåfall ha fyllt i deras formulär och därmed ansökt?

Hur menar du att det skulle ha gått till annars när du var inne på sidan? Låter ju helt orimligt.

Låter ju märkligt om ni fått faktura som ni menar på grund av att ni varit inne på deras sida. Dom kan ju aldrig veta vilka ni är baserat på vilken dator ni är inne på deras sida med. Ni måste isåfall ha fyllt i deras formulär och därmed ansökt?

Hur menar du att det skulle ha gått till annars när du var inne på sidan? Låter ju helt orimligt.

Håller med, ni måste ha skrivit nåt uppgift där .

Kan det inte varit så att man sökt på en annan sida som
cashking också har nåt med att göra?
Och sen har dom dribblat ihop lite som dom vill.

Bara spekulationer från min sida.

Kan det inte varit så att man sökt på en annan sida som
cashking också har nåt med att göra?
Och sen har dom dribblat ihop lite som dom vill.

Bara spekulationer från min sida.

Ja, det kan ju också vara ett alternativ. Man ska givetvis vara mycket försiktig med att skriva in sina uppgifter lite överallt på skumma sidor och man måste verkligen se till att det inte är låneförmedlare som just som i det här fallet bara tar ut en hög avgift för ingenting när dom söker ett lån åt er någon helt annanstans, även vid avslag får ni då betala denna absurda förmedlingsavgift.

Bestrid den till att börja med. Kan inte se dom ta det till domstol xD Vad ska dom åberopa egentligen? Har "företag" som "Cashking" någonsin tagit någon till domstol? Har oerhört svårt att se det.

samma här

Jag har också fått en faktura därifrån och vet att jag av ren nyfikenhet var in och kollade på sidan för kanske 3 månader sedan. Jag har ALDRIG gjort en ansökan där men troligen har dom köpt någon lista eller samarbetar med ngt annat smslånebolag och på så vis kommit över uppgifter. Vad osmakligt att hålla på så där. Skicka tillbaka fakturan och skriv över den "jag bestrider" eller googla "bestrid faktura" för att se hur du exakt gör, det ska jag göra. En anmälan blir det också till Konsumentverket och ARN. Nu måste vi tillsammans bekämpa all form av ocker. Det är bedrövligt att vissa smslångivare ser oss som en mjölk-ko och utnyttjar oss på alla sätt och vis pga att dom vet att vi redan är i ett utsatt läge, är rädd för anmärkningar etc etc. Men detta med cashking tar ju rekordet ifall dom köpt någon kundlista från något annat smslånebolag och på så vis försöker få in pengar.
Jag kommer att anmäla idag, bestrida fakturan. En sådan faktura HÅLLER ALDRIG om den skulle gå så långt som till Tingsrätten för där om något ställe så måste företaget bevisa att du godkänt/ansökt på deras sida och visar det sig att man inte gjort det så har ju företaget begått en kriminell handling.
Kämpa på, desto fler som anmäler, desto bättre kommer våra villkor i framtiden att bli.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp